اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناگفته‌های عباس سلیمی از زندگی امام خمینی

امام می‌گفت اگر به من «خدمتگزار» بگویید بهتر است‌ تا «رهبر»

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: امام خمینی(ره) ‌آنقدر فروتن بود که به روشنی می‌گفت اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر است تا رهبر بگویید.

امام می‌گفت اگر به من «خدمتگزار» بگویید بهتر است‌ تا «رهبر»

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، عباس سلیمی لحظاتی پیش در آیین بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: خداوند به فرشتگان خود می فرماید نگاه کنید به این جوانان که به خاطر من و به خاطر حرمت من از شهوت‌های  نفسانی خود گذشته‌اند و راه من را در پیش گرفتند به موجب این روایت خداوند هم به شما جوانانی که آینده‌سازان این کشور عزیز هستند افتخار می کند.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: این روز‌ها یاد آور پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که یک واقعه بزرگ و تاریخی در قرن و در تاریخ معاصر و گذشته جهان را نشان می‌دهد.

خادم‌القرآن حاج عباس سلیمی ادامه داد: ایدئولوژی انقلاب ما، اسلام و مکتب قرآن است. یعنی همان که خداوند بزرگ در سوره مبارکه آل عمران با این تعبیر از آن یاد می‌کند که هرکس که مرام و مکتبی را غیر از اسلام تعیین کند هرگز در قیامت از او پذیرفته نخواهد شد و در روز قیامت در شمار کسانی است که ضرر کرده اند.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از این ایدئولوژی ها افزود: ما ایدئولوژی های دیگری را که در طول یک قرن گذشته ادعا‌هایی را مطرح کردند و انقلاب های خونین را برپا کردند دیدیم و شکست و رسوایی آن ها را هم شاهد بودیم.

سلیمی در بخش دیگر از سخنان خود افزود: رهبری انقلاب اسلامی یکی از فرزندان پیامبر بزرگوار و سلاله پاک حضرت فاطمه زهرا(س) بود، خداوند را شکر می‌کنیم که در طول مدت عمر خودمان بارها توفیق شرف یابی به محضر مبارک این امام عزیز و ارجمند را داشتیم و از رهنمود‌ها و عنایات ایشان بهرمند شدیم.

معاون فرهنگی و امور زائران با اشاره به یاد و خاطره ای از امام راحل افزود: چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی(ره) به من ماموریتی به عنوان یکی از شاگرد‌های قرآنی داده شد و به کشور مالزی جهت شرکت در مسابقات بین المللی قرائت قرآن کریم سفر کردم و موفق به کسب رتبه اول در این مسابقات شدم؛ لوح رتبه اول، جایزه و کاپ این مسابقات را به ایران آوردیم و با چند تن از دوستان انجمن اسلامی نیروی هوایی ارتش شرف یاب محضر مبارک حضرت امام در شهر مقدس قم شدیم، امام به قدری خوشحال شده بودند که فردای آن روز مرا تشویق کرد و جایزه تشرف به حج بیت‌ الله الحرام را اهدا کردند.

خادم القرآن حاج عباس سلیمی به توصیف ویژگی های اخلاقی و سیاسی حضرت امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: امام در طول مدت حدود 90 سال زندگی خودشان، زندگی طیب و طاهری داشتند ما معتقدیم که اگر کوچکترین نقطه ضعف جدی در زندگی این سید بزرگوار و این رهبری پیروز انقلاب وجود داشت، سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی بیگانه حتماً آن را افشا می کردند. این زندگی پاک را امام ادامه داد و در همان سال های نخست انقلاب به قدری زهد و تقوای امام بالا بود که سهم الارثی که از پدر بزرگوارشان برای او باقی مانده بود که مقدار زمین کشاورزی بود با نمایندگی آقای جلالی خمینی بین کشاورزان مستضعف آن منطقه خودشان تقسیم کردند.

وی همچنین در مورد ویژگی های سیاسی حضرت امام خمینی(ره) افزود: امام برخلاف بسیاری از رهبران گروه‌های مبارز در دو جبهه مبارزه می کرد، هم زمان با استبداد داخلی و استعمار خارجی، همواره اینطوری بوده که رهبران انقلاب‌های مختلف یا به شرق اتکا می کردند و یا به غرب، اما امام(ره) چون توکل به خدا داشت از همان آغاز مواضع خودش را اعلام کرد.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: این ویژگی که خداوند در مورد پیروان راستین پیامبر(ص) در آخرین آیه سوره مبارک فتح مطرح فرموده به واقع در حضرت امام خمینی(ره) تجلی کرده بود و در مورد استکبار جهانی و دشمنان دین با غضب برخورد می کرد و اما در مورد مردم آنقدر فروتن بود که به روشنی می گفت اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر است تا رهبر بگویید.

سلیمی با اشاره به عبارتی از "صحیفه نور" به نقل از حضرت امام خمینی(ره) درسال 1342 افزود: آمریکا از شوروی بدتر و شوروی از آمریکا بدتر و انگلیس از هر دو بدتر و همه از هم بدتر و پلیدتر هستند و با این بینش سیاسی این رهبری انقلاب، سکان هدایت انقلاب را در دست گرفت.

وی در این باره گفت: امام خمینی(ره) از همان روزهای نخست  با صراحت تمام اعلام کرد که ما برای پیروزی انقلاب اسلامی با مارکسیست ها همکاری نخواهیم کرد و با منافقین همکاری نخواهیم کرد و فقط اتکای امام به خداوند و پشتوانه مردم بزرگواری بود که برای آن ها خدمت می کرد.

خادم القرآن حاج عباس سلیمی تحقیر ابر قدرت ها را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: بحمدالله نقش جمهوری اسلامی ایران در تعیین سیاست بین‌المللی و اینکه نمی توانند بدون توجه به این عامل و فاکتور در مورد جهان و خاورمیانه تصمیم بگیرند حاصل زحمات ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) و شهدای عزیز و گران قدر انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تصریح کرد: اصل این حرکت، الهام بخش همه جنبش‌های بیداری اسلامی و حتی حرکت های آزادی خواهانه غیر اسلامی در سطح دنیا شده که این ها مایه افتخار جوانان و این ملت بزرگوار است.

سلیمی در بخش پایانی سخنان خود با استناد به آیات شریفه قرآن کریم به عوامل دشمن شناسی و دشمن ستیزی در انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم، بد ترین دشمنان را به ما معرفی کرده است، یهود و مشرکین بدترین دشمنان امت اسلام هستند و هرگز از شما راضی نخواهند شد جز اینکه از راه و طریق آن ها پیروی کنید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کسانی که با آمریکا و اسرائیل هم سو هستند چه عناصر داخلی و دیگرانی که دست نشاندگان آن ها هستند از دشمنان این انقلاب به شمار می آیند، و ما باید با هوشیاری تمام آن ها را شناسایی کنیم و با آن ها برخورد و مقابله داشته باشیم.

انتهای پیام/2462/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول