اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میناب:

روحانیت پیشروترین قشر در شکل‌گیری انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه میناب گفت: روحانیت پیشرو‌ترین و مؤثرترین قشر در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی است.

روحانیت پیشروترین قشر در شکل‌گیری انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر در آئین یادمان شهدای روحانی در میناب با اشاره به تفاوت‌های علمای شیعی با دیگر ادیان و مذاهب، فرق بین روحانیت شیعه و دیگر مدعیان دینی را در شناخت خداوند دانست و اظهار داشت: روحانی شیعه در طول تاریخ خود همواره در همه عرصه‌ها پیشگام بوده است.

وی افزود: روحانیت شیعی برخلاف دیگر مدعیان دینی هر جا ظلمی را مشاهده کردند نخستین قشری بودند که گام به جلو برداشتند و در این مسیر شهید شدند.

امام جمعه میناب پیشرو بودن در شهادت طلبی و جان‌نثاری را از عمده ویژگی‌های علمای شیعه ذکر کرد و افزود: روحانیت نسبت به دیگر اقشار ملت شهید بیشتری تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

معتمدی‌فر با تشریح اوضاع کشور در دهه 40 با اشاره به اینکه نخستین شعار مرگ بر شاه در اوج خفقان از حوزه علمیه بلند شد، اظهار داشت: امام راحل به عنوان یک روحانی در اوج قدرت اسرائیل و آمریکا در سال 42 بدون هیچ‌ ترسی آنان را در سخنرانی‌های خود خطاب قرار می‌داد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) ابهت پوشالی شرق و غرب را در هم شکست، اظهار داشت: امام خمینی (ره) با حکمت و درایت آمریکا را از اوج آقایی به خاک ذلت کشاند.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود از حوزه‌های علمیه به عنوان نهادی پاک و مقدس در دفاع از ارزش های دینی و اسلامی نام برد.

وی ضمن تاکید بر تقویت حوزه علمیه در میناب گفت: حوزه علمیه باید از نگاه ویژه‌ای بهره‌مند باشد.

معتمدی‌فر همچنین شهدا را مهمانان ویژه و خاص خدا معرفی کرد و افزود: رسیدن به مقام «عند ربهم یرزقون» سعادت بسیار بالایی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه روحانیت پیشروترین و موثرترین قشر در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: هنر منبر این است که شهید و شهادت‌طلب تربیت می‌کند.

در مراسم یادمان شهدای روحانی که به همت اداره تبلیغات اسلامی و دفتر امام جمعه میناب برگزار شد از خانواده شهدای روحانی این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

شهرستان میناب در طول دفاع مقدس هشت شهید روحانی را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

انتهای پیام/88004/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول