اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مرگ دلخراش دختر جوان در زنجان

جمعه بازار زنجان قربانی گرفت

خبرگزاری فارس: دختر جوان زنجانی در مسیر جمعه بازار زنجان بر اثر تصادف شدید جان خود را از دست داد.

جمعه بازار زنجان قربانی گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رسانه‌ها بارها و بارها در زمینه اینکه جمعه بازار زنجان در حاشیه اتوبان قرار گرفته و جان عابران خود را به خطر می‌اندازد، مطلب نوشتند.

بارها و بارها تاکید کردیم که این جمعه بازار در کنار اتوبان 22 بهمن قرار گرفته و به دلیل اینکه این اتوبان در کمربندی شمالی شهر است در روزهای برگزاری این بازار با ترافیک شدیدی روبه‌رو شده و موجبات مشکلات زیادی برای مردم می‌شود.

این جمعه بازار که موجبات آزار همسایگان اطراف این منطقه را نیز فراهم می‌کند موجبات آزار رانندگانی را که از این مسیر تردد می‌کنند، را نیز فراهم می‌کند.

در هنگام تعطیلی این بازار ترافیک شدید در منطقه به وجود می‌آید و بیش از ده‌ها تصادف در این مسیر رخ می‌دهد.

*مصدوم پس از انتقال به بیمارستان درگذشت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه متوفی پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است، افزود: این مکان به دلیل اینکه تردد در این مسیر زیاد است برای برگزار جمعه بازار مناسب نیست.

ناموران با بیان اینکه این مشکل بارها به مسئولان گوشزد شده است، تاکید کرد: باید این جمعه بازار در مکان دیگری برگزار شود.

وی با بیان اینکه ما مخالف برگزاری جمعه بازار در این مکان هستیم، تصریح کرد: پیش از این از شهرداری نیز برای نصب پل هوایی عابر پیاده در این مسیر نیز درخواست شده بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان زنجان با بیان اینکه بحث پل، ایجاد نرده در وسط اتوبان و ایجاد سرعت‌گیر را بارها طی نامه‌هایی به تاریخ‌های مختلف به شهرداری اعلام و خواسته‌ایم که در مورد این منطقه ایمن سازی صورت گیرد، تصریح کرد: در این زمینه تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته است.

*مقصر حادثه شهرداری و راننده خودرو هستند

رئیس کلانتری 13 زنجان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه شهرداری و خودرو در این حادثه به صورت مشترک مقصر هستند، تصریح کرد: 50 درصد در این حادثه شهرداری و 50 درصد نیز راننده خودروی کامیونت مقصر است.

خلیل رضایی با بیان اینکه متوفی دختر 13 ساله بوده است، افزود: برگزاری جمعه بازار در این منطقه علاوه بر مشکلاتی که برای اهالی منطقه دارد مشکلاتی را نیز برای خودروهای دارد.

وی با اشاره به ترافیک عصر جمعه در این مسیر به عنوان کمربندی شمالی شهر زنجان گفت: با توجه به سرعت بالای خودروها در این مسیر تردد عابرین پیاده در این مسیر به سختی صورت می‌گیرد.

رئیس کلانتری 13 زنجان نبود پارکینگ در این منطقه را نیز از دیگر مشکلات برگزاری جمعه بازار برشمرد و گفت: پارک خودرو در کنار اتوبان و خیابان‌های اطراف علاوه بر مشکلاتی که برای مردم منطقه ایجاد می‌کند، تردد در این مسیر را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

* گفتنی است، این تصادف که شامگاه دیروز در اتوبان 22 بهمن زنجان روز موجب بسته شدن این اتوبان و ایجاد ترافیک سنگینی در این مسیر شد.

*شدت برخورد به حدی بود که یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی برای پاک کردن خون حادثه دیده در محل حضور یافت که باعث حزن و اندوه حاضران شد.

همین هفته گذشته بود که نوشتیم این جمعه بازار علاوه بر به خطر انداختن جان مردم در زمینه مسائل بهداشتی و فرهنگی نیز مشکلاتی دارد، اما تاکنون کسی در این زمینه پاسخگو نبوده و واکنشی نشان نداده است.

البته پیش از این استاندار و معاون استاندار زنجان بر ساماندهی و فرماندار و معاون وی، رئیس شورای شهر و شهردار نیز بر تغییر مکان جمعه بازار تاکید کرده بودند اما این وعده‌ها هنوز تحقق نیافته است.

*استقبال مردم از جمعه بازار

شاید اگر بگوییم مردم زنجان از هر نقطه این شهر برای خرید به این محل مراجعه می‌کنند حرف گزافی نگفته‌ایم، چرا که قیمت کالاهای عرضه شده در این بازار به دلیل اینکه از تولید به مصرف است بسیار پایین‌تر از بازار شهر و فروشگاه‌هاست.

اما همین استقبال و نبود مکان مناسب زمینه را برای ایجاد مشکل برای مردم فراهم کرده است که نه اهالی و نه ترددکنندگان در اتوبان و نه فروشندگان از این وضعیت رضایت ندارند.

انتهای پیام/2308/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول