اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی در نشست مشترک با استاندار اردبیل تاکید کرد

استفاده از توان محلی بخش کشاورزی برای حضور در بازارهای جهانی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی به کارگیری توان محلی بخش کشاورزی برای حضور موفق در بازارهای جهانی را مورد تاکید قرار داد.

استفاده از توان محلی بخش کشاورزی برای حضور در بازارهای جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی  شامگاه شنبه در نشست مشترک با استاندار اردبیل و مدیران عامل مجتمع‌های کشت و صنعت پارس و آذربایجان خاوری اظهار کرد: در دنیای امروز مدیران باید فرامرزی و بین‌المللی فکر و برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند با استفاده از توان محلی در بازارهای جهانی حضور موفق داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی در منطقه شمال غرب کشور، مشکل اصلی این حوزه را عدم بسته‌بندی مطلوب محصولات دانست و افزود: بسته‌بندی صحیح و اصولی موجب تمایل کشورهای مختلف برای خرید محصولات کشاورزی داخلی می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه توزیع مناسب و موفق را از ویژگی‌های مجتمع کشت و صنعت آذربایجان خاوری عنوان کرد و خواستار همکاری هرچه بیشتر کشت و صنعت پارس با این مجتمع شد.

وی با بیان اینکه گسترش و افزایش سطح همکاری‌ها، موجب پویایی و رشد هر دو مجموعه می‌شود، افزود: مسئولان استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل برای دستیابی این دو شرکت به اهداف خود و پویایی هر چه بیشتر، از هیچ‌گونه حمایت و پشتیبانی دریغ نخواهند کرد.

علیرضابیگی با اشاره به فرآوری 10 هزار تن سیب‌زمینی استان اردبیل توسط مجتمع کشت و صنعت آذربایجان خاوری، اظهار داشت: این شرکت توان فرآوری حدود 50 تا 60 هزار تن سیب‌زمینی را دارد که محصول سیب‌زمینی استان اردبیل می‌تواند نیاز این شرکت را تامین کند.

استاندار اردبیل هم با اشاره به ظرفیت‌های این استان در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، گفت: اردبیل در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی و دامپروری استعدادها و قابلیت‌های کم‌نظیری دارد.

اکبر نیکزاد با بیان اینکه مجتمع کشت و صنعت پارس از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور است، افزود: برنامه‌ریزی‌های مدون و منظم و استفاده بهینه از امکانات، این مجتمع را به مجموعه‌ای موفق و پویا تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی در صورت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی، از حمایت جدی دولت برخوردار خواهند بود.

نیکزاد مجتمع‌ آذربایجان خاوری را از واحدهای صنعتی موفق کشور دانست و گفت: این مجتمع با گام نهادن در بازارهای جهانی، جایگاه خوبی را در صنعت مواد غذایی به دست آورده است.

استاندار اردبیل با تاکید بر آمادگی مجتمع کشت و صنعت پارس برای همکاری با کشت و صنعت آذربایجان خاوری، افزود: مجتمع کشت و صنعت آذربایجان خاوری می‌تواند حجم عظیمی از سیب‌زمینی تولیدی استان اردبیل را فرآوری و به کشورهای مختلف صادر کند و مجتمع پارس هم توانایی خوبی در تامین مواد اولیه مورد نیاز این مجتمع از جمله ذرت، گوجه‌فرنگی و زیتون دارد.

در این نشست مدیران مجتمع‌های کشت و صنعت پارس و آذربایجان خاوری هم در خصوص ظرفیت‌های این دو مجتمع و زمینه‌های همکاری مشترک توضیحاتی ارائه کردند.

انتهای پیام/60002/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول