اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم تاکید کرد

مدیریت مصرف رمز آرامش در بازار

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: مردم باید توجه داشته باشند که خرید کالا بیش از نیاز موجب التهاب بازار و افزایش قیمت‌ها می‌شود.

مدیریت مصرف رمز آرامش در بازار

یونس عالی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم از انجام 194 هزار و 316 مورد بازرسی در قم خبر داد و ابراز کرد: شرکت‌های خدماتی، واحدهای اقامتی، مجتمع‌های بین راهی، خرده‌فروشان و عمده‌فروشان مشمول این بازرسی‌ها بوده‌اند که 20 هزار پرونده نیز در این زمینه به ارزش 117 هزار میلیارد ریال به سازمان تعزیرات معرفی شده‌ است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: 31 هزار و 385 مورد بازرسی از نانوایی‌های سطح استان موجب شناسایی حدود 2 هزار مورد تخلف شده که متخلفان به تعزیرات معرفی شده‌اند.

وی مهم‌ترین تخلفات را شامل 40 درصد عدم درج قیمت کالا، 28 درصد گران‌فروشی و 15 درصد عدم رعایت مسائل بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: این سه مورد بیشترین تخلفات شناسایی شده هستند. 

کیفیت حرف نخست را در قیمت‌گذاری کالاها می‌زند

عالی‌پور با اشاره به عوامل تأثیرگذار در قیمت‌گذاری کالاها اظهار کرد: کیفیت کالا مهم‌ترین تأثیر را در قیمت‌گذاری دارد.

وی افزود: حدود 6 هزار و 800 قلم کالا در بانک اطلاعات قیمتی کشور وجود دارد و برندها و کیفیت آن‌ها تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند بنابراین قیمت‌گذاری‌ها بر اساس عوامل متعددی صورت می‌گیرند و باید به همه آن‌ها توجه داشت. 

نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا موجب کنترل بازار می‌شوند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم اشباع کالا در بازار را یکی از اثرات نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا دانست و گفت: کنترل بازار و تسهیل خرید توسط خانواده‌ها از دیگر فواید این‌گونه نمایشگاه‌ها به شمار می‌روند.

وی در ارتباط با نمایشگاه‌های تخصصی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه‌ها معمولاً فروشی صورت نمی‌گیرد بلکه آخرین دستاوردها عرضه شده‌ و ثبت سفارش انجام ‌می‌شود.

عالی‌پور ادامه داد: مسئولان آمادگی شنیدن نظرات عموم مردم به ویژه اصحاب رسانه را دارند تا در خصوص قیمت‌گذاری کالاها و شیوه عرضه آن‌ها اصلاحاتی صورت گیرد؛ این کار تنها با همکاری و همدلی عمومی امکان‌پذیر خواهد بود. 

بیشتر اقشار از نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا استقبال می‌کنند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در راستای ایجاد آرامش در بازار ابراز کرد: ممکن است برخی افراد هیچ‌گاه به نمایشگاه‌ها مراجعه نکنند اما اختلاف قیمت پنج تا 20 درصدی قیمت فروش کالاها در نمایشگاه و خارج از آن موجب می‌شود بیشتر اقشار از این فرصت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری کالاها در طول سال یک بار صورت می‌گیرد عنوان داشت: تفاوت نرخ ارز مرجع در روزهای مختلف و نیز تحریم‌های اقتصادی قیمت‌های جدید را به وجود می‌آورد اما نکته اساسی این است که مردم به میزان نیاز خود خرید کنند و این امر سبب شکسته شدن حباب‌های قیمت می‌شود.

انتهای پیام/78004/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول