اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج بانوان آذربایجان غربی:

نقش بانوان در پیروزی انقلاب قابل انکار نیست

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج بانوان آذربایجان غربی گفت: بانوان در پیروزی انقلاب نقش مؤثری ایفا کرده‌اند به طوری که تلاش آن‌ها قابل انکار نیست.

نقش بانوان در پیروزی انقلاب قابل انکار نیست

ربابه عدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در دهه فجر قرار گرفته‌ایم، فرا رسیدن این ایام را تبریک گفت و اظهار داشت: زنان و دختران ایران اسلامی در طول سال‌های مبارزه با رژیم ستم‌شاهی پا به پای مردان تلاش کرده و در این راستا به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه زنان نه‌تنها خودشان به ایفای نقش پرداختند بلکه برای به صحنه آمدن نیم دیگری از جامعه به عبارتی مردان هم مؤثر واقع شدند، افزود: برای اینکه حکومت اسلامی بر کشورمان تاسیس شده و به موازین این دین مبین عمل شود بانوان از هدیه کردن خون خود نیز باکی نداشتند و وجود داشتن ده‌ها زن شهیده در این مرز و بوم مؤید مطلب فوق است.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 654 زن به فیض شهادت نائل شده‌اند، بیان داشت: این بانوان در اثر بمباران، توپ‌باران، حملات شیمیایی، بر اثر کمین، مین و ترور به خون خود غلتیده‌اند، نام و یادشان بر تارک تاریخ برای همیشه ثبت شده است که باید برای زنده نگه داشتن راه آنها تلاش شود.

مسئول بسیج بانوان آذربایجان غربی به وجود 199 زن شهیده در شهرستان ارومیه اشاره کرد و افزود: دختران و زنان باید در پرورش دادن نسل جدید به معنای واقعی کلمه ساعی باشند تا آنها نیز بتوانند پا جای پای مادران شهید خود گذاشته و راه آنها را ادامه دهند.

عدلی با اشاره به اینکه باید دیدگاه‌های ژرف امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در ارتباط با زنان مورد بررسی قرار بگیرد، اظهار داشت: این 2 عالم فرزانه و روحانی برجسته از نقش زنان در رویدادهای مختلف تاریخی و رقم خوردن سرنوشت زنان غفلت کرده‌اند و جایگاه این قشر تاثیرگذار را به شکل درست مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشمندانی همچون احمدی روشن در دامان مادران مؤمن، متعهد و انقلابی پرورش پیدا می‌کنند، اظهار داشت: زنان چنین پژوهشگران و دانشمندان برجسته‌ای را پرورش داده و به جامعه وارد می‌کنند تا از این طریق برای اعتلاء و رشد ایران اسلامی نیز به طور مؤثر کمک کنند.

انتهای پیام/61002/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول