اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

چشم کشورهای دنیا به ایران و انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: چشم کشورهای دنیا به سوی جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.

چشم کشورهای دنیا به ایران و انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار فارس از میمه، علیرضا ذاکر اصفهانی ظهر امروز در یادواره 222 شهید بخش میمه و شهر جوشقان و کامو که با حضور پر شور و باشکوه خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد با اشاره به جایگاه شامخ شهدا و وظایف امروز ما نسبت به شهدا اظهار کرد: ایام‌الله دهه فجر بخش مشعشعی از تاریخ گهربار کشور ما را تشکیل می‌دهد و شعارهای انقلاب اسلامی شعارهای جاودانه‌ای است که تا ابد در دل مردمی که در کنار انقلاب و برای انقلاب مجادله کرده‌اند و امروز به یاد شهدایشان از آن‌ها تجلیل می‌کنند، باقی می‌ماند.

وی افزود : انقلاب اسلامی ایران با شهدای بزرگ و والای خودش در پرتو این مجاهدات به اینجا رسیده و امروز می‌بینیم آنچه را که مردم ما در آن برهه از زمان  می‌خواستند و مورد مطالبه آن‌ها بود، به چه جایگاه رفیعی دست پیدا کرده است.

استاندار اصفهان انقلاب اسلامی را الگوی کشورهای اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب کبیر اسلامی، به عنوان یک انقلاب مادر و یک الگو و یک انقلاب که نقش سمبلیک برای کشورهای اسلامی دارد .

*دشمنان در صدد از بین بردن نقش راهبردی ایران هستند

وی ادامه داد: ما همچنان در همین مسیر انقلاب اسلامی باقی می‌مانیم و برای حفظ آن تلاش می‌کنیم، چرا که چشم کشورهای دنیا به جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.

ذاکر اصفهانی بیان کرد: اگر امروز فشارهای فراوانی از ناحیه دشمنان متحمل می‌شویم، به واسطه این است که این الگو با شکست مواجه شود و نقش راهبردی جمهوری اسلامی از بین برود.

وی تصریح کرد: در زمانی که دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال این هستند که به زعم خودشان فشارها را روی مردم ما بیشتر کنند تا تسلیم شویم، باید همچنان ایستادگی و مقاومت کنیم و در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی گام‌های جدی‌تری را برای رسیدن به پیروزهای هدفمند بزرگ‌تر  و رسیدن به آرمان‌های بزرگ شهدا و آنچه که رهبر معظم انقلاب از ما می‌خواهند در راستای ایجاد تمدن نوین ، برداریم .

استاندار اصفهان با اشاره به سطح علمی روبه رشد استان اصفهان با وجود مراکز متعدد علمی پژوهشی افزود : امروز همه ما به خوبی شاهد استقلال کشور در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی اضافه کرد: استقلال علمی کشور در تمام نقاط ایران از جمله استان اصفهان با حضور دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و تحقیقاتی در سطح بالا قابل مشاهده است.

ذاکر اصفهانی ادامه داد: وجود مراکز علمی فرهنگی کشور را به جایگاه متعالی سوق داده است و خوشحالیم در استان اصفهان کارهای بزرگی در عرصه علوم مختلف و تحقیقات صورت می‌گیرد تا رتبه اصفهان با رتبه کشورهای بزرگ در عرصه‌های علمی برابری کند.

وی این استان را مهد علم و هنر دانست و گفت: امروز استان اصفهان در رشته‌های متعدد صاحب نام است و صرف نظر از رشته‌های مرسوم علوم پزشکی، علوم پایه، رشته‌های جدیدی مثل نانوتکنولوژی نیز در این استان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: مؤسساتی مانند رویان، در کنار چهار موسسه برتر دنیا که در حوزه سلول‌های بنیادی و شبیه سازی فعال هستند، به فعالیت می‌پردازد و به خوبی با آن‌ها رقابت دارد.

*اصفهان قطب رادار کشور است

وی یادآور کرد: داروهای نو ترکیبی که این مؤسسه تولید می‌کند، در نوع خودش کم نظیر یا بی نظیر است.

ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه در سایر رشته‌ها و علوم هم استان اصفهان دارای چنین وضعیت مشابهی است، اظهار کرد: پرتاب موشک و ماهواره با موجود زنده و به زودی تسخیر فضا توسط کارشناسان ایران، کارهای بزرگی است که در راستای قطع وابستگی به غرب و کشورهای استکباری از مطالبات مردم ما بوده و هست.

وی استان اصفهان را، قطب رادار کشور دانست و تصریح کرد: بسیاری از فناوری‌های دفاعی در استان پهناور اصفهان با رتبه‌ای قابل توجه در حال انجام است.

استاندار اصفهان بیان کرد: ساخت انواع موشک، بالگرد، هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین، قطعات هواپیما همه و همه در این استان و به دست توانمند کسانی که در مسیر انقلاب هستند رقم می‌خورد و این مهم را دشمن از نزدیک مشاهده می‌کند.

وی با اشاره به فضای آموزشی محدود در زمان پیروزی انقلاب در استان اصفهان گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید در اصفهان دو دانشگاه بیشتر وجود نداشت، اما امروز به برکت همین انقلاب اسلامی بیش از 110 واحد و موسسه آموزش عالی با بیش از 200 هزار دانشجو و بیش از 10 هزار عضو هیئت علمی در این استان وجود دارد.

ذاکر اصفهانی در ادامه صحبت‌های خود توسعه استقلال سیاسی را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت : ایران در مقطعی از تاریخ به نام ژاندارم سیاسی منطقه نامیده شد و از جانب آمریکا و غرب مأموریت داشت تا در راستای حفظ منافع غرب در منطقه عمل کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که امروز با لطف خدا از استقلال سیاسی قاطعی برخوردار هستیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اگر زمانی سیاست خارجی ما تابع سیاست خارجی غرب به ویژه ایالات متحده بود، امروز در عرصه سیاست خارجی از استقلال کافی برخوردار هستیم.

در پایان سه لوح یادبود به صورت نمادین از سوی خانواده شهدا برای شهدای گمنام مدفون در شهرهای جوشقان و کامو ، وزوان و میمه به شهرداران این سه شهر اهدا شد.

انتهای پیام/2301/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول