اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

مجموعه خاطرات 11 شهید انقلاب اسلامی خراسان شمالی رونمایی شد

خبرگزاری فارس: مجموعه خاطرات 11 شهید انقلاب اسلامی خراسان شمالی با عنوان «آیه‌ها و آیینه‌ها» طی مراسمی رونمایی شد.

مجموعه خاطرات 11 شهید انقلاب اسلامی خراسان شمالی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، امام جمعه بجنورد در آیین رونمایی این مجموعه با بیان اینکه شهدا در زمانی که فضا شفاف نبود انتخابی روشن داشتند و راه ولایت و دیانت را با بصیرت برگزیدند، اظهار کرد: مظلومیت شهدای انقلاب بیشتر از دیگر شهداست و این مراسم گامی در راستای تجلیل از مقام شامخ آن‌هاست.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی شهدا را نام داران نام آوری که همواره اسم، رسم و مرامشان بر سر زبان‌ها است، خواند و افزود: امروز با شهدا انقلاب خود را بیمه و به ثبت رساندیم و به دلیل پشتوانه قوی این انقلاب پا برجا است.

وی با بیان اینکه شهدا به عنوان حافظه تاریخ ملت از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، گفت: خانواده شهیدان به عنوان ولی نعمتان ما به جریانی ناب متصل هستند و هرگز گرد و غبار تاریخ بر آن‌ها نمی‌نشیند.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه با آغاز جنگ تحمیلی فرصتی برای پرداختن به خاطرات شهدای آن دوران و  انتقال  آن به نسل آینده فراهم نشد تصریح کرد: خوشبختانه امروز این فرصت فراهم شد تا خاطرات شهدای انقلاب به شکل مکتوب به نسل‌های آینده منتقل و برای تاریخ استان به یادگار باقی بماند.

میثم مرادی‌بیناباج اظهار کرد: از سال گذشته پژوهش‌هایی توسط  گروهی از نسل سومی‌ها در رابطه با خاطرات 11 شهید استان آغاز شد که امروز در قالب مجموعه «آیه‌ها و آینه‌ها» به ثمر نشست.

براتی‌زاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی نیز به تفاوت‌های شهدای قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز فرهنگ ایثار و شهادت جهانی شده و در تمام کشورهای آزادی خواه ریشه دوانده است و ما نیز باید دنباله رو این فرهنگ باشیم.

بر اساس این گزارش در این مراسم مجموعه آیه‌ها و آیینه‌ها که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و مرکز دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری جمع آوری و توسط «مهدی شیرازی» تألیف شد با حضور جمعی از مسئولان استان رونمایی و از خانواده شهدا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/63001/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول