اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس:

انقلاب ایران مبتنی بر توحید و برگرفته از عاشوراست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، انقلاب ایران را مبتنی بر توحید و برگرفته از نهضت عاشورا دانست.

انقلاب ایران مبتنی بر توحید و برگرفته از عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد محمدصالح جوکار به مناسبت ایام‌الله دهه‌فجر انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد و در آن خواستار حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن شد.

در متن این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی ایران مظهر تجلی نور در ظلمت و نماد دستیابی به معانی عمیق قرآنی در قلوب ملت همیشه در صحنه ایران است. طلیعه رهایی انسان‌های آزادی‌خواه از خودکامگی و استبداد ستم‌شاهی به رهبری فرزانه‌ای مدبر که اندیشه‌ای جز عزت اسلام در سر نداشت.

جوکار آورده است: انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود، در آن عده‌ای قلیل، با اعتقادی وسیع و عزمی راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.

وی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را مرهون جانبازی‌ها، فداکاری‌ها و رشادت‌های همه شیر زنان و غیور مردان دانسته و آورده است: مردم غیور در لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب، برای مبارزه با طاغوت و استقرار نظام الهی هر آنچه داشتند را در طبق اخلاص نهاده و با حماسه آفرینی‌های خود زمینه طلوع خورشید فروزان اسلام را بر پهنه ایران اسلامی فراهم کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اکنون بیش از سه دهه از آن واقعه تاریخی می‌گذرد. سه دهه‌ای که پر از فراز و نشیب اما لبریز از عزت و افتخار و سربلندی و لحظه لحظه آن یادآور حماسه‌آفرینی مردم همیشه استوار ایران اسلامی است.

جوکار همچنین حوادث ناگوار و تلخ تفرقه افکنان داخلی و خارجی را آزمونی برای ملت ایران برشمرد و تصریح کرد: دوران دفاع مقدس و تلاش برای سازندگی و انسجام ایران اسلامی هر یک آزمون بزرگی برای ملت ایران بود که توانست با سرفرازی از آن گذر کند.

وی در این بیانیه انقلاب اسلامی ایران را عاملی برای بیداری مردن آزادی‌خواه منطقه خواند و افزود: اینک انقلاب مردم ایران و پیروزی آنها در مقابل دشمنان، باعث الهام مردم آزادی‌خواه در جای جای این گیتی شده و بیداری اسلامی همچون موجی منطقه را در بر گرفته است و ایران اسلامی کانون رشد و نوآوری و ارتقای فن‌آوری‌های مورد نیاز و دستاوردهای علمی روزافزون تبدیل گشته است که به طور مداوم شاهد این پیشرفت هستیم.

وی با اشاره به پایبندی مردم بابصیرت ایران اسلامی به عهد و پیمان آورده است: این ملت تحت زعامت مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای عزت و افتخار این نظام الهی از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند و قطعاً صدها بهمن را با همین پایداری در ایمان و عمل، در کتاب تاریخ انقلاب ورق خواهند زد تا این حرکت الهی به صف قیام صاحب اصلی انقلاب حضرت مهدی(عج) گره بخورد.

نماینده مردم یزد و صدوق با گرامی‌داشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب ایران افزوده است: بزرگ‌مردی که همواره دم مسیحایی‌اش، جان‌بخش جان‌ها‌ی حقیقت‌جوست و هنوز پس از گذشت سال‌ها از رحمت ملکوتی‌اش، نامش بر پایه‌های ستم و استکبار لرزه می‌افکند و یادش، در دل‌های مستضعفان و آزادگان زمین، امید می‌آفریند و انگشت اشارت او، به آیندگان امتداد راه را نشان می‌دهد و این جز به اطاعت از ولایت فقیه و انسجام و وحدت در خط رهبری میسر نخواهد بود.

وی همچنین با تبریک سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به ملت شهیدپرور دارالعباده و دارالعلم یزد از عموم مردم ولایت‌مدار و انقلابی استان یزد دعوت کرد تا با حضور حماسی و پرشکوه در مراسم راهپیمایی سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بار دیگر با آرمان‌های والای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کنند و آمادگی خویش را برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری اعلام نمایند.

انتهای پیام/90004/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول