اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان مطرح شد

رعایت شخصیت حرفه‌ای نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی در محاکم قضایی

خبرگزاری فارس: رئیس امور برنامه‌ریزی و نظارت بر عملکرد واحدهای حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: شخصیت حرفه‌ای نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی در محاکم قضایی رعایت شود.

رعایت شخصیت حرفه‌ای نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی در محاکم قضایی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ساعد شهسوار در دومین نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان که در استانداری تشکیل شد اظهار داشت: نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان براساس قانون هم‌ردیف وکلای دادگستری هستند که باید شخصیت حرفه‌ای آنان در مراجعه به محاکم قضایی رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه 50 جلسه در این زمینه در استان‌های کشور برگزار شده است، هدف از تشکیل این نشست‌ها را ایجاد هماهنگی و تفاهم بین نمایندگان حقوقی دستگاه‌ها و رفع مشکلات و مسائل حقوقی سازمان‌ها و ادارات دولتی عنوان کرد.

این مسئول همچنین با تأکید بر تشکیل و کارگروه‌های تخصصی این شورا، راه‌اندازی سایت دبیرخانه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان را خواستار شد.

شهسوار راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف بخشی و دستگاهی و اختصاصی سازی شعب در دادگستری‌های کشور را برای رسیدگی تخصصی به مشکلات حقوقی دستگاه‌ها، مؤثر ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد: در صورت موافقت قوه قضائیه و تحقق این موضوع، کیفیت و زمان رسیدگی به امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی کشور مطلوب‌تر خواهد شد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سیستان و بلوچستان هم در این نشست همفکری و تعامل مسئولان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان را برای رفع مشکلات حقوقی بین دستگاه‌ها ضروری دانست.

حسین سنجرانی با اشاره به ظرفیت‌های غنی و بالقوه استان در ابعاد مختلف کشاورزی، معدنی و تجارت و بازرگانی گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی استان مسائل و مشکلاتی در این زمینه‌ها دارند که باید مسئولان حقوقی این دستگاه‌ها با رفع این مسائل و مشکلات مسئولان استان را در زمینه رشد و توسعه استان یاری دهند.

وی همچنین با اشاره به انتشار کتاب‌های تخصصی حقوقی توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری از ایجاد غرفه‌های عرضه این کتب در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های حقوق استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و ایجاد فضای مناسب برای مطالعه مطالب جدید حقوقی بسیاری از مسائل و مشکلات حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان برطرف شود.

در پایان این نشست، محمد مرزیه دادستان عمومی و انقلاب استان و امیرحمزه سالارزهی استادیار دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان هم مطالبی پیرامون فساد اداری، قوانین حقوقی و ضرورت وجود عدالت در جامعه بیان کردند.

انتهای پیام/75002/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول