اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی قوه قضائیه:

دستگاه قضایی در برخورد با فساد سازمان‌یافته اقتصادی جدی است

خبرگزاری فارس: سخنگوی قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی در برخورد با فساد سازمان‌یافته اقتصادی جدی است.

دستگاه قضایی در برخورد با فساد سازمان‌یافته اقتصادی جدی است

حجت‌الاسلام والمسلمین غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص پرونده‌های فساد اقتصادی، اظهار داشت: ما با هر نوع فساد بزرگ اقتصادی و سازمان یافته در این حوزه مبارزه جدی می‌کنیم همان‌گونه که مردم شاهد بودند با پرونده 3 هزار میلیارد تومانی نیز برخورد جدی صورت گرفت.

وی افزود: ‌ما حتی در پرونده‌های اختلاس و کلاهبرداری نیز هیچ‌گونه قصور و کوتاهی نکردیم و اجازه نمی‌دهیم مفاسد اقتصادی صورت گرفته و نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

محسنی‌اژه‌ای گفت: برخی از افراد که به صورت تقلبی اقدام به دریافت تسهیلات بانکی کرده‌اند شناسایی شدند و ما در حال مذاکره و رایزنی با آنها هستیم تا مبالغی که به عنوان تسهیلات دریافت کرده‌اند بازپرداخت کنند.

وی ادامه داد: در این رابطه برخی پرونده‌ها نیز مورد رسیدگی قرار گرفته و احکام قضایی برای آنها صادر شده است.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: دستگاه قضایی مصمم به برخورد با مفاسد اقتصادی است و ما از دستگاه مجریه نیز خواسته‌ایم با زمینه‌ها و بسترهای فساد به شدت برخورد کند.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: ‌در حال حاضر هم دولت و هم قوه قضائیه در سالم‌سازی فضای اقتصادی جامعه کوشش می‌کنند تا عده‌ای که واقعاً در صدد سلامت اقتصادی و تولیدی هستند در رسیدن به اهداف‌شان موفق باشند.

وی ادامه داد: قطعاً دستگاه قضایی از اقدامات سالم اقتصادی و تولیدی حمایت می‌کند و حتی سعی می‌کند موانع را از پیش‌روی آنها بردارد و اگر چنانچه برخی از افراد که بدهکار بانک هستند، مشکلات‌شان برطرف شده و با استمهال بتوانند آنها را پرداخت کنند.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه اظهار داشت: برخی از دریافت‌کنندگان تسهیلات به دلیل مشکلات تحریم و بازار قادر نشدند باز پرداخت تسهیلات‌شان را انجام دهند که به دلیل واقعی بودن فعالیت‌شان در عرصه تولید و اقتصاد و رونق اقتصادی سعی کردیم با همکاری بانک‌ها نسبت به تعیین تکلیف بدهی آنها اقدام کنیم که خود آنها نیز در باز‌پرداخت و استمهال وام‌ها مشکلی ندارند.

وی افزود: اما عده‌ای سعی کردند تسهیلات بانکی را دریافت کنند و آن را در جای دیگر سرمایه‌گذاری کنند که قطعاً آنها دچار خطا و اشتباه شده‌اند و بر اساس قانون با آنها برخورد شده و سعی خواهیم کرد با دعوت از دریافت‌کنندگان این تسهیلات وضعیت باز‌پرداخت را مشخص و به جرایم آنها رسیدگی کنیم.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: در ماده 29 بودجه امسال تمهیداتی نیز برای افرادی که با مشکل باز‌پرداخت تسهیلات روبرو هستند پیش‌بینی شده که قطعاً با عمل به این ماده می‌توان مشکل بسیاری از دریافت‌کنندگان تسهیلات و موانع پیش‌روی آنها را برداشت.

وی گفت: البته این افراد که به دلیل مشکلات نتوانسته‌اند تسهیلات خود را باز‌پرداخت کنند مفسد اقتصادی تلقی نمی‌شوند بلکه در تلاش هستیم بر اساس قوانین دولتی و همچنین همراهی بانک‌های عامل مشکلات آنها را برطرف کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: عده‌ای متمکن نیز تسهیلاتی با عنوان تولیدی و اقتصادی گرفته‌اند اما به جای آن زمین خرید و فروش کرده‌اند و یا در جاهای دیگر سرمایه‌گذاری داشتند که قطعاً این افراد متخلف به شمار می‌روند که سعی داریم در مرحله اول آنها را دعوت کنیم تا نسبت به بازپرداخت بدهی خود اقدامات اساسی را انجام دهند.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول