اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان:

رسانه‌ها مطالبات مردم از دستگاه‌ قضا را منعکس کنند / تعامل دادگستری کردستان با رسانه‌ها مطلوب است

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری استان کردستان از رسانه‌ها به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه نام برد و گفت: رسانه‌ها مطالبات مردم را به دستگاه‌ قضایی منعکس کنند.

رسانه‌ها مطالبات مردم از دستگاه‌ قضا را منعکس کنند / تعامل دادگستری کردستان با رسانه‌ها مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی با حضور در دفتر خبرگزاری فارس کردستان اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در راستای انعکاس مطالبات و مشکلات مردم در ارتباط با دستگاه قضایی استان دارند.

به گفته وی، اطلاع‌رسانی به موقع رسانه‌ها در زمینه بررسی و اجرای احکام برخی از پرونده‌های مهم که از سوی مردم دنبال می‌شود از دیگر رسالت‌های اصحاب رسانه است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مردم در راستای پیشگیری از وقوع جرم نیز بسیار قابل توجه انکارناپذیر است.

گروسی وقوع بسیاری از جرائم در جامعه را ناشی از کم اطلاعی و یا بی‌اطلاعی مردم دانست و بیان داشت: ارتباط رسانه با دستگاه قضایی موجب آگاهی مردم از علل و عوامل ارتکاب به جرم بدون لطمه زدن به حیثیت و جایگاه کسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانیا مانع از ورود جوانان به محدوده‌های جرم و ناهنجاری‌ها می‌شود و در حقیقت می‌توان رسانه‌ها را از عوامل تأثیرگذار در کاهش جرم دانست.

به گفته رئیس‌کل دادگستری استان کردستان، ارتباط تنگاتنگ رسانه با دستگاه‌ قضایی مانع از تشدید پدیده‌های مجرمانه و افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی مردم از روند اجرای پرونده‌‌ها در بسیاری از موارد موجب تسهیل در روند اجرای احکام شده است.

گروسی اضافه کرد: در صورتی که مردم از جرایم و عواقب آن آگاهی داشته باشند میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری کاهش یافته و ضریب امنیتی جامعه نیز بالا می‌رود.

وی در ادامه از خبرگزاری فارس نیز به عنوان یک رسانه‌ پویا و فعال در زمینه پیگیری مطالبات مردم نام برد و گفت: رصد و شناسایی آسیب‌های اجتماعی از وظایف رسانه‌هاست که فارس در این زمینه خوب عمل می‌کند.

به گفته وی، خبرگزاری فارس در کنار سایر رسانه‌های استان همواره در راستای اطلاع‌رسلانی به موقع خدمات نظام و رساندن مشکلات مردم به گوش مسئولین در عرصه حاضر بوده‌ است.

وی در پایان افزود: خوشبختانه در حال حاضر نیز دستگاه قضایی استان با اصحاب رسانه تعامل بسیار خوبی داشته و این امر موجب تحقق اهدافمان در بسیار از حوزه‌ها شده است.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول