اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل خبر داد

رسیدگی به 170 هزار پرونده در محاکم قضایی اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون 170 هزار فقره پرونده در مراجع قضایی استان اردبیل و به همت همکاران رسیدگی شده است.

رسیدگی به 170 هزار پرونده در محاکم قضایی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامعلی رضایی ظهر امروز در مراسم معارفه دادستان جدید اردبیل اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اساسی ما بعد از حضور در استان رسیدگی سریع به پرونده‌ها و تعیین تکلیف آنها بود که با تلاش همکاران سعی شد به رغم برخی موانع و کمبودها در کادر قضایی تجهیزات اداری و تشکیلاتی سعی کردیم به سرعت این پرونده‌ها را مورد رسیدگی قرار داده و تعیین تکلیف کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما مشکل اطاله دادرسی را با مشورت شورای معاونین قضایی و بکارگیری نیروهای مجرب و اتخاذ سیاست‌های مناسب به حداقل رساندیم و بر اساس تدبیر کشوری در استان نیز سعی شد زمان رسیدگی به پرونده‌ها به حداقل برسد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری استان را در سال جاری 168 هزار فقره اعلام کرد و یادآور شد: از مجموع پرونده‌های دادگستری استان 170 هزار فقره مورد رسیدگی قرار گرفته است که این نشانگر همکاری و تلاش شبانه‌روزی همکاران در کاهش ورودی پرونده‌ها و تعیین تکلیف نهایی آنهاست.

رضایی به انجام این مسئولیت سنگین و تدبیر لازم در رسیدگی به پرونده‌‌ها اشاره کرد و گفت:‌ سعی شده است با بهره‌گیری از کادر مجرب و پر‌تلاش بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

به روزرسانی ابلاغ‌ها در محاکم قضایی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول از ساماندهی و به روز‌رسانی ابلاغ اوراق به طرفین دعوا اعم از شاکی و متهم و خواهان و خوانده اشاره کرد و بیان داشت: این ساماندهی سبب شده است تا کار نیروی انتظامی نیز سهل شده و امر ابلاغ به سهولت انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود:‌ راه‌اندازی واحد ابلاغ یگان خدمات قضایی در کنار دادگستری سبب شده تا بیش از 280 هزار و 38 فقره اوراق قضایی وارد شده و بعد از ثبت تعداد 259 هزار و 700 فقره ابلاغ صورت بگیرد.

رضایی ادامه داد: ابلاغ ما در کمتر از سه روز اعلام و اعاده می‌شود که این وضعیت مطلوبی در رسیدگی سریع به پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی است.‌

وی در پایان سخنان خود با اعلام اینکه مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها کمتر از سه ماه می‌باشد، اذعان داشت: ما در سال‌های گذشته در دادگاه‌های خانواده و حتی جزایی در برخی از شهرستان‌ها پرونده‌ای را داشتیم که از سال 89 تعیین وقت نشده بود که با اجرای طرح‌های جدید به ویژه ساماندهی امر ابلاغ و فعالیت شوراهای حل اختلاف در این امر موفق عمل کردیم.

انتهای پیام/ 62001‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول