اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 28 میلیارد ریال و در دهه فجر صورت می‌گیرد

افتتاح 23 طرح کشاورزی و دامداری در گچساران

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: در دهه فجر، 23 طرح کشاورزی و دامداری با اعتباری حدود 28 میلیارد ریال در گچساران به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 23 طرح کشاورزی و دامداری در گچساران

علی مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: امسال طرح های بسیاری برای بهره‌برداری در ایام دهه فجر در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامداری در این شهرستان آماده شده است.

وی یادآور شد: این تعداد طرح به لحاظ اهمیت با حضور مسئولان به بهره‌برداری می‌رسد و سبب ایجاد تحولی بزرگ در بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن در گچساران می‌شود.

افتتاح طرح پرورش بز سانن در گچساران برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به جایگاه والای بخش کشاورزی در توسعه منطقه و پتانسیل مطلوب گچساران در زمینه کشاورزی بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از کشاورزان و دامداران تأکید کرد.

مرادی بیان داشت: این شهرستان دارای پتانسیل‌ها و مزیت‌های آب و خاک، هوا و اقلیم بسیار مطلوبی به‌ویژه برای بهره‌وری در زمینه کشاورزی است.

وی افزود: توجه به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های این بخش از موارد بسیار مهم و اساسی در گچساران است.

مرادی تصریح کرد: کارگروه توسعه بخش کشاورزی گچساران تاکنون با تصویب طرح‌های مناسب و اعطای تسهیلات به متقاضیان نقش تأثیرگذاری در تقویت و افزایش تولیدات کشاورزی و دامی داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به طرح‌های افتتاحی این اداره در دهه فجر ادامه داد: در این شهرستان و به مناسبت سی و چهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 23 طرح کشاورزی و دامداری به بهره‌برداری می‌رسد.

مرادی ابراز داشت: طرح پرورش مرغ تخمگذار 30 هزار قطعه‌ای در روستای ماهور باشت با اعتبار 12 میلیارد و 800 میلیون ریال و اشتغالزایی 10 نفر و نیز طرح پرورش مرغ گوشتی 30 هزار قطعه‌ای در روستای خربل با اعتبار 5 میلیارد و 300 میلیون ریال و با اشتغالزایی شش نفر از جمله این طرح‌ها است.

وی طرح پرورش 100 رأسی بز سانن برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد در روستای تلخاب شیرین گچساران و با اعتبار یک میلیارد و 750 میلیون ریال و اشتغالزایی چهار نفر، دو طرح پرورش گاو شیری 10 رأسی نیمه صنعتی در روستاهای پادوک و مظفرآباد، چهار طرح آبیاری تحت فشار در روستاهای چهاربیشه، چم‌علی، خیرآباد جلیل و آبکل را از دیگر طرح‌های کشاورزی و دامداری گچساران در دهه فجر عنوان کرد.

افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی گچساران توسط رئیس جمهور

مرادی افزود: در دهه فجر امسال چهار طرح تأمین آب و تجهیز چاه نیز در روستاهای امامزاده جعفر و تلخاب شیرین با اعتبار حدود دو میلیارد ریال و 10 طرح نوسازی جایگاه دام نیز با اعتبار افزون بر دو میلیارد و 500 میلیون ریال نیز در روستاهای گچساران به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران میزان اشتغالزایی طرح‌های افتتاحی کشاورزی و دامداری این شهرستان در دهه فجر را 68 نفر عنوان کرد و افزود: اعتبار هزینه شده برای افتتاح این طرح‌ها از محل اعتبارات کارگروه توسعه بخش کشاورزی گچساران تأمین شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها به صورت هماهنگ کشوری و از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/82001/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول