اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‎رضوی:

مهمترین مشکل بخش کشاورزی نبود آب و انرژی است

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: مهم‌ترین مشکل بخش کشاورزی کمبود آب و انرژی است و این مشکل در شرق کشور و در استان‌های کویری بیشتر احساس می‌شود.

مهمترین مشکل بخش کشاورزی نبود آب و انرژی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حسن ساربان ظهر امروز در مراسم تحویل اسناد مجتمع گلخانه‌ای شهرستان سبزوار در منطقه روستای ریوند از توابع شهرستان داورزن اظهار داشت: با توجه به کمبود آب و افت سفره‌های زیرزمینی، تغییر الگوی کشت و افزایش بهره‌وری از آب و انرژی در اولویت کار سازمان و وزارتخانه است.

این مسئول با تاکید بر استفاده از سیستم آبیاری‌ تحت فشار در امر کشت، این امر را موجب صرفه‌جویی، بالا رفتن عملکرد و افزایش راندمان تولید دانست.

ساربان با اشاره به سهم 81 هکتاری گلخانه در سطح کشور و سهم یک درصدی استان خراسان‌رضوی در راه‌اندازی گلخانه‌ها ادامه داد: سهم سبزوار در این بخش با توجه به موقعیت خاص این شهرستان بسیار ناچیز است و ما امیدواریم که در این بخش تولیدات کشاورزی بیشتر شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در سطح استان خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: در سال جاری بیش از 140 میلیارد تومان وام بلاعوض در بخش آبیاری تحت فشار به این بخش تزریق شد که برای اولین بار 85 درصد این مبلغ به کشاورزانی داده شد که این طرح را اجرا نمودند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اختصاص اعتبار 560 میلیارد تومانی وزارت جهاد کشاورزی در سال 90 و 91 به بخش کشاورزی یادآور شد: برای توسعه تولیدات کشاورزی در این بخش باید همت نمود تا بتوانیم از هر یک هکتار گلخانه‌ای 900 تن محصول تهیه کنیم. 

این مسئول با اشاره به بررسی و مطالعه 20 مجتمع در سطح استان و اجرای 10 مجتمع در خراسان‌رضوی افزود: دو مجتمع گلخانه‌ای در مشهد و در سبزوار به بهره‌برداری رسیده که مجتمع گلخانه‌ای سبزوار 49 هکتار است.

ساربان با بیان اینکه فارغ التحصیلان رشته کشاورزی نیازمند حمایت هستند یادآور شد: 12 هزار فارغ التحصیل این رشته با حضور در مجتمع‌های تولیدات کشاورزی می‌توانند بهره‌وری در کشاورزی علمی را افزایش دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی اذعان داشت: زیرساخت‌ها برای دو مجتمع 45 هکتاری و 15 هکتاری در حال انجام است و با ارائه تسهیلات در آینده به نتیجه می‌رسد.

انتهای پیام/70027/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول