اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد

تولید سالانه 500 تن شیر در قزوین

خبرگزاری فارس: ‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید سالانه 500 تن شیر در این استان خبر داد.

تولید سالانه 500 تن شیر در قزوین

محمد‌رضا صفری در حاشیه گازرسانی بخش مرکزی بویین زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه 50 درصد بخش کشاورزی زیرپوشش بیمه قرار می‌گیرد، اظهار داشت: روند تسهیلات بیمه در استان قزوین روند توسعه محور خوبی را داشته و در حوزه باغات حجم قابل ملاحظه‌ای از باغ‌های استان قزوین زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: در بخش گاو‌ شیری و طیور 100 درصد بیمه‌گذاری صورت گرفته است و تمرکز بیمه در این استان بر روی مراتع و مزارع است.

وی با بیان اینکه سالانه 500 هزار تن شیر در سطح استان تولید می‌شود، عنوان کرد: امسال نسبت به چهار سال پیش تولید شیر در این استان از 250 هزار تن به 500 هزار تن رسیده است که رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در گوشت قرمز برآورد سازمان جهاد کشاورزی بر تولید 35 هزار تن گوشت قزوین در سطح استان قزوین است.

صفری با بیان اینکه روند توسعه پرشتاب بخش کشاورزی در استان قزوین به چشم می‌خورد، تصریح کرد: تشکیل ستاد‌ و کارگروه‌های کشاورزی و نیز ارایه تسهیلات نمونه‌ از فعالیت جهاد کشاورزی در سال جاری در زمینه توجه به امر کشاورزی است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی استان در سال جاری سرمایه‌گذاری خوبی در این استان صورت گرفته است و 100 واحد دام‌پروری در شرف راه‌اندازی قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین تصریح کرد: در سال جاری 250 میلیارد تومان پروژه‌های مصوب در استان قزوین وجود داشته است که 130 میلیارد تومان مصوب بانک کشاورزی شده است و 700 میلیار ریال تسهیلات نیز تاکنون توسط این بانک پرداخت شده است.

صفری عنوان کرد: شعب بانک‌های سپه و بانک‌های دیگر نیز در سطح استان جزو ارایه ‌دهندگان تسهیلات کشاورزی قرار داشته و در زمینه تولید بذر و کود نیز فعالیت‌های خوبی در این استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه توجه به بخش کشاورزی و صنایع‌ تبدیلی برای قطع وابستگی به نفت ضروری است، تصریح کرد: اگر ما در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم، قطعا شاهد رشد و شکوفایی شده و به افتخار می‌رسیم.

انتهای پیام/77005/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول