اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

انگیزه برای قاچاق دام در کردستان بالاست / افزایش 760 درصدی کشفیات دام قاچاق

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: تفاوت قیمت دام در عراق نسبت به این استان، انگیزه را برای قاچاق دام بالا برده است.

انگیزه برای قاچاق دام در کردستان بالاست / افزایش 760 درصدی کشفیات دام قاچاق

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدابراهیم حسن‌نژاد سه‌شنبه شب در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که با محوریت قاچاق دام در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار کرد قاچاق دام در استان تحت تأثیر قیمت‌های دو برابری در آن سوی مرز نسبت به داخل کشور است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، هر وقت که قیمت دام در عراق بیشتر می‌شود، قاچاق دام افزایش یافته و هر وقت که قیمت‌ها پایین آمده، قاچاق دام نیز کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: دلالان دام‌ها را از استان‌های دیگر خریداری و با ورود به استان می‌خواهند به صورت قاچاق آن را از مرز خارج کنند و این تدابیری به منظور برخورد با آن نیاز دارد که باید دستگاه‌های مرتبط در این راستا اهتمام ورزند.

حسن‌نژاد در ادامه کشفیات دام قاچاق در شهرستان مریوان را 268 رأس گوسفند و هزار و 948 رأس گوساله ذکر کرد و گفت: در شهرستان بانه هم 70 رأس دام سنگین و هزار و 185 دام سبک و در سروآباد نیز 368 رأس دام سنگین قاچاق کشف شده است.

وی کنترل مبادی ورودی و خروجی استان، بکارگیری اکیپ‌های نظارتی و شناسنامه‌دار کردن دام‌ها را از راهکارهای جلوگیری از قاچاق دام در مرزهای استان کردستان برشمرد و خواستار ممانعت از استرداد دام‌های قاچاق مکشوفه به قاچاقچیان احشام شد.

جانشین فرمانده مرزبانی هم در این جلسه از افزایش 760 درصدی کشفیات دام قاچاق در مرزهای استان خبر داد و گفت: آمار قاچاق دام در یک ماه گذشته یک چهارم نسبت به ماه قبل از آن به دلیل بارش برف کاهش داشته است.

علی مهدیدخت تاکید کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا در استان‌های عقبه مرز جلو قاچاق دام را گرفت چرا که این معضل در نقاط صفر مرزی با مشکلات خاصی روبرو خواهد شد و عواقب ناگواری به دنبال دارد.

وی در پایان گفت: دام‌های سنگین بیشتر قاچاق می‌شوند و دام‌های سبکی چون گوسفند آمار کمتری دارند.

انتهای پیام/79001/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول