اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی استان کرمانشاه:

مصرف سرانه ماهی در استان کرمانشاه 7 کیلوگرم است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: مصرف سرانه ماهی در استان هفت کیلوگرم است در حالی که در سال 73 مصرف سرانه آبزیان در استان کرمانشاه 250 گرم بوده است.

مصرف سرانه ماهی در استان کرمانشاه 7 کیلوگرم است

علی اشرف منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: کار احداث باغ در مناطق گرمسیری شروع شده و امسال نیز برنامه توسعه باغات در استان دنبال می‌شود.

منصوری گفت: در حوزه شیلات نیز استان کرمانشاه در تولید انواع آبزی یک جهش و افزایش چشم‌گیر داشته که باعث شده مدیریت شیلات استان به اداره کل تبدیل شود.

وی مصرف سرانه آبزیان را در استان کرمانشاه هفت کیلوگرم عنوان کرد و افزود: در سال 91، استان کرمانشاه نزدیک به 2 هزار تن انواع آبزیان را به ارزش 70 میلیارد ریال به کشور عراق صادر کرده است و در سال‌جاری از ماهیان خاویاری استان تولید خاویار داشته‌ایم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: 67 درصد ظرفیت تولید آبزی‌پروری در استان در سال‌جاری افزایش یافته است. 

منصوری اعلام کرد: 4 هزار و 380 هکتار در قصرشیرین با اعتبار 215 میلیارد تومان هزینه در دهه فجر سال‌جاری کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی میزان باغات استان کرمانشاه را بیش از 42 هزار و 500 هکتار دانست و افزود: در سال‌جاری 1800 هکتار اراضی باغی به استان اضافه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در تولید انواع بذر و معرفی انواع جدید آن، گفت: در سال‌جاری بیش از 32 هزار تن انواع بذر که معادل 13 درصد کل بذر تولیدی در کشور است تامین و در اختیار کشاورز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تامین نهاده‌ها، تولید محصول سالم، انجام فعالیت‌های آموزشی و ترویجی در سطح استان به میزان 188 نفر روز، ایجاد مزارع الگویی، تداوم بیمه محصولات کشاورزی، افزایش ضریب مکانیزاسیون از نه دهم به یک اسب بخار از جمله فعالیت‌ها در این بخش است.

منصوری در ادامه به افزایش 30 درصدی پرورش زنبور عسل در یک‌سال گذشته با ایجاد 350 واحد جدید اشاره کرد.

وی با بیان اینکه 5 درصد به ظرفیت واحدهای گاوداری شیری استان افزوده شده است، گفت: با تکمیل واحدهای جدید استان به قطب دامپروری تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده با ظرفیت فرآوری 770 هزار تنی در صنایع تبدیلی، تصریح کرد: ظرفیت فرآوری واحدها و صنایع تبدیلی به 4 میلیون تن در سال 91 رسیده است.

انتهای پیام/2700/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول