اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت ماه 92

راهبردهای توسعه پرورش ماهیان سردآبی در شهرکرد بررسی می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی چهارمحال و بختیاری از برگزاری دومین همایش ملی توسعه و پرورش ماهیان سردآبی در اردیبهشت ماه 92 در شهرکرد خبر داد.

راهبردهای توسعه پرورش ماهیان سردآبی در شهرکرد بررسی می‎شود

روانبخش رئیسیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های پیشرو در صنعت تولید پرورش ماهیان سردآبی است.

وی یافتن راهکارهای عملی توسعه شیلات به‌ویژه پرورش ماهیان سردآبی را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد و گفت: جمع آوری آخرین مطالب علمی درباره بهره‌وری بیشتر از این صنعت، جلب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال با توجه به پتانسیل بالای این بخش و تولید گوشت ماهی سالم برای مصرف کنندگان از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

رئیسیان خاطرنشان کرد: رشد روز افزون جمعیت موجب می‎شود تا کارشناسان مسائل غذا و تغذیه همواره در جستجوی یافتن منابع جدید و تازه‌ای از مواد غذایی باشند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حدود 2.15 درصد از پروتئین مصرفی مردم دنیا را آبزیان و فرآورده‌های حاصل از آنها تشکیل می‌دهند گفت: امروزه که میزان صید جهانی آبزیان از مرز یک‌صد میلیون تن گذشته است، مصرف فرآورده‌های شیلاتی به دلیل تنوع در عمل آوری، طعم و مزه و بسته بندی‌های مناسب و متعدد رو به فزونی رفته است.

وی با بیان اینکه تحقیقات چندانی در ارتباط با محصولات شیلاتی در ایران صورت نپذیرفته و یا در بخش‌های اجرایی مورد کاربرد قرار نگرفته است، افزود: امروزه تقریباً تمامی دانشمندان علوم شیلاتی، پزشکی و مواد غذایی، از اهمیت و ارزش تغذیه‌ای مصرف فرآورده‌های دریایی سخن می‌گویند و هر گروه سعی در ترغیب جامعه به سوی مصرف بیشتر این محصولات دارد.

رئیسیان خاطرنشان کرد: مصرف آبزیان، اثرات مستقیمی بر روی عضله قلب، افزایش جریان خون، کاهش بی‌نظمی ضربان قلب، بهبود شریان‌ها، کاهش اندازه انفارکتوس و کاستن از چندین پروسه شیمیایی و سلولی که کارکرد قلب را به مخاطره می‌اندازند، دارند.

انتهای پیام/68001/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول