اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی

نبود اداره استاندارد سبب به وجود نیامدن شهرک صنعتی در سبزوار شده است

خبرگزاری فارس: عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: بزرگ‌ترین مشکل به وجود نیامدن شهرک‌های صنعتی در شهرستان سبزوار نبود اداره استاندارد در این شهرستان است.

نبود اداره استاندارد سبب به وجود نیامدن شهرک صنعتی در سبزوار شده است

علی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار کرد: برای توسعه هر منطقه‌ای باید زیرساخت‌های آن را فراهم کرد به عنوان مثال شهرک‌های صنعتی نمونه بارز جلب سرمایه‌گذار در ایجاد زیرساخت‌ها است.

وی با اشاره به توسعه صنعت وتولید در منطقه سبزوار خاطر نشان کرد: شهرک‌های صنعتی در منطقه در حال آماده‌سازی هستند و زیرساخت‌های شهرک صنعتی شماره دو این شهرستان تکمیل و آماده پذیرش سرمایه‌گذار است.

سبحانی‌فر ادامه داد: زیرساخت‌های شهرک صنعتی شماره یک شهرستان سبزوار نیز در حال آماده شدن است که آماده‌سازی این شهرک‌های صنعتی گام بزرگی برای توسعه تولید و صنعت در سبزوار است.

عضو کمیسیون صنعت،معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی، ایجاد شهرک‌های صنعتی در منطقه روداب،ششتمد و داورزن برای از بین بردن معضل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان را بسیار اثرگذار دانست و تصریح کرد: درخواست ایجاد شهرک صنعتی در  این نواحی کمتر توسعه یافته مورد موافقت اولیه ریاست سازمان شهرک‌های صنعتی قرار گرفته است و با یاری خداوند به زودی شاهد پیشرفت این مناطق هستیم.

سبحانی‌فر یادآور شد: بزرگ‌ترین مشکل شهرک‌های صنعتی در شهرستان سبزوار نبود اداره استاندارد است که با پیگیری‌های انجام شده دستور لازم برای استقرار این اداره در شهرستان سبزوار داده شده و در حال حاضر پیگیر مراحل اداری آن هستیم تا در آینده نزدیک افتتاح شود.

وی در ارتباط با اعطای تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی در بخش صنعت و تولید اظهار کرد: این مبلغ هنوز در کمیسیون در حال بررسی است و پس از تصویب نهایی ابلاغ می‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با حمایت مجلس و دولت از سرمایه‌گذاران بخش صنعت و تولید گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، مجلس طرحی را به صورت مشترک با کمیسیون صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون ویژه اصل 44 تهیه و در دستور کار قرار داده و با ارجاع به کمسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرار گرفته تا در صحن علنی مجلس مطرح و به رأی نهایی گذاشته شود.

وی خاطر نشان کرد: این طرح حمایتی شامل دو بخش است که یکی از آنها طرح حمایتی مالی است و دارای اجزایی از جمله دریافت تسهیلات، مالیات، بیمه و تمام بخش‌هایی که جنبه مالی دارند می‌شود و بخش دوم طرح شامل اجزاء حقوقی و قضایی است که می‌توان به گمرک، اصناف، اسناد تسهیلات مالی اشاره کرد.

سبحانی‌فر افزود: در این طرح سعی شده فرآیندهای اداری ساده‌تر و آسان‌تر شود که با تصویب نهایی آن در مجلس شورای اسلامی می‌توان کمک خوبی در بخش صنعت، معدن و تجارت به صنعتگران و تولیدکنندگان کرد.

انتهای پیام/70027/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول