اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

کشت و صنعت به مرکز دانشگاهی تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ما از وزیر کشاورزی خواسته‌ایم تا در تبدیل کشت و صنعت مغان به مرکز دانشگاهی رشته کشاورزی با محوریت شمال غرب کشور دستور لازم و اقدام ضروری را صادر کند.

کشت و صنعت به مرکز دانشگاهی تبدیل می‌شود

حجت‌الاسلام حبیب برومند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به دلیل آنکه کشت و صنعت از سود‌دهی کافی برخوردار نیست و در طول سال‌های اخیر نیز به مرحله ضرر‌دهی رسیده است ما خواستار تبدیل این بنگاه عظیم اقتصادی به مرکز علمی و عملی دانشگاهی در رشته‌های مختلف کشاورزی و تحصیل دانشجویان در این مجموعه شدیم تا بتوانیم این مجموعه بزرگ را در آینده نزدیک به یک مرکز دانشگاهی گسترده و قطب تحصیلات کشاورزی تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه رئیس جمهور دستور ویژه‌ای را صادر کرده است تا با عنایت ویژه دولت و استثنا شدن این بنگاه اقتصادی از اصل 44 بتوانیم کشت و صنعت مغان را به مرکز علوم کشاورزی و تحصیل کارشناسان زبده با گرایش‌های مختلف تبدیل کنیم.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از این طریق می‌توانیم این مجتمع عظیم را به مرحله سود‌دهی و همچنین منفعت‌رسانی تبدیل کنیم که تلاش‌های عمده و مضاعفی نیز در این راستا صورت گرفته است.

برومند به ضعف مدیریتی کشت و صنعت مغان و حل نشدن مشکلات در سه دهه اخیر اشاره کرد و گفت:‌ یکی از دغدغه‌های منطقه مغان بیکاری فارغ‌التحصیلان کشاورزی و دیگر رشته‌های مرتبط است که با فعال شدن مجموعه کشت و صنعت به عنوان یک مرکز دانشگاهی می‌توان زمینه اشتغال مولد را نیز فراهم کرد.

وی عنوان کرد: به جای توجه به کشت و صنعت مغان که توان اشتغالزایی 2 تا 3 هزار نفر را دارد می‌توان با تسریع در تکمیل پایاب سد خداآفرین برای حدود 35 تا 40 هزار نفر اشتغال مولد ایجاد کرد و به همین دلیل ضرورتی ندارد به مدیریت گسترده کشت و صنعت مغان دل ببندیم و یا بخواهیم از این بنگاه اقتصادی در‌آمد و اشتغالزایی آنچنانی به دست آوریم.

مدیریت کشت و صنعت مغان باید با دخالت نماینده انجام شود

این نماینده مجلس به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: هرگونه تحول در مقطع کنونی با مدیریت بسیار ضعیف غیر‌ممکن است و بنده از وزیر کشاورزی خواستم تا در تغییر مدیریت این مجموعه با دخالت مستقیم بنده اقدام لازم را انجام دهد تا به سرعت شاهد برطرف شدن مشکلات و نارسایی‌ها در این حوزه باشیم.

برومند از تبدیل دانشکده کشاورزی مغان به دانشگاه با دستور ویژه رئیس جمهور خبر داد و افزود: در این زمینه رایزنی‌های مختلف نیز انجام شده تا با صدور مجوز بتوانیم در این باب موثر و مفید عمل کنیم.

اختصاص اعتبار ویژه برای ساحل‌بندی ارس

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: قرار بود یک هزار میلیارد تومان از محل در‌آمدهای میعانات گازی برای ساحل‌بندی در اختیار وزیر نیرو قرار گیرد که این امر میسر نشد و ما همچنان در ساحل‌بندی رود ارس با نارسایی‌ها و مشکلاتی روبرو هستیم.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با خلا‌هایی که در این زمینه به ویژه تامین نشدن اعتبار به وجود آمد ما با تزریق مبلغ ناچیزی پیمانکار را موظف کردیم تا پروژه را آغاز کند و در یک اقدام اساسی ساحل‌بندی رود ارس صورت گیرد.

برومند گفت: در صورت تکمیل این پروژه ده‌ها هکتار از اراضی حاصلخیز منطقه شمال استان احیا شده و شاهد کشت برنج و سایر محصولات در این منطقه مرزی خواهیم بود.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از ارتقای دو بخش اصلاندوز و جعفر‌آباد به شهرستان خبر داد و اظهار داشت: البته رئیس جمهور نسبت به شهرستان شدن اصلاندوز دستور لازم را صادر کرده است و ما همچنان پیگیر هستیم تا جعفر‌آباد نیز به شهرستان ارتقا یابد که در این صورت با اخذ اعتبار و ردیف ویژه شاهد توسعه و تحول این منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/62001/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول