اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

عمل به قرآن سرلوحه کارها باشد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: توجه و عمل به قرآن باید سرلوحه کار همه ما قرار گیرد.

عمل به قرآن سرلوحه کارها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی دسترنج پیش از ظهر امروز در محفل انس با قرآن کریم در تالار تلاش کرمان اظهار داشت: جلسات قرآنی جرقه‌ای برای نزدیک شدن بیشتر به اهداف قرآن هستند و باید با استفاده از تلنگر این جلسات، ارتباط خود را با قرآن و خداوند نزدیک‌تر و بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه توجه و عمل به قرآن باید سرلوحه کار ما قرار گیرد، ادامه داد: ما آن طور که برای دیگر برنامه‌های زندگی وقت صرف می‌کنیم، برای قرآن وقت نمی‌گذاریم و اگر کارهای روزمره را مرور کنیم، می‌بینیم از ابتدای صبح که بیدار می‌شویم تا شب بخشی از زندگی ما به خوردن، کار، استراحت، تماشای سریال و ... می‌گذرد و حتی 10 دقیقه را صرف مطالعه و تفسیر قرآن نمی‌کنیم.

دسترنج خاطرنشان کرد: قرآن زنده‌کننده قلب است و مردن قلب انسان‌ها یک واقعیت انکارناپذیر است و تنها عاملی که می‌تواند آن را زنده کند، قرآن است.

وی با بیان اینکه قرآن بازدارنده از زشتی‌ها و مایه بی‌نیازی و بهترین هدایتگر و مایه شفای دردهای جسمی و روحی است، افزود: این کتاب آسمانی مایه نجات از فتنه‌ها است و طبق گفته پیامبر (ص) هرگاه دچار فتنه شدید به قرآن پناه ببرید.

دسترنج اضافه کرد: قرآن مایه همه علوم است و رأفت قاری را در قیامت به دنبال دارد و در روز محشر به قاری قرآن براساس آیاتی که حفظ و عمل یا تلاوت کرده است، درجه عنایت می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی مطرح شدن کتاب آسمانی بیش از پیش بود.

وی با بیان اینکه قرآن یکی از شافعان روز قیامت است، بیان کرد: قرآن کریم در روز قیامت به صورت یک جوان زیبا و خوش سیما ظاهر و از افراد شفاعت و حتی شکایت می‌کند.

به گزارش فارس در این جلسه قاریان برتر استانی و کشوری همچون امیرحسین سعیدیان و سیدمجتبی افروزه حضور داشتند.

انتهای پیام/2446/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول