اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تلاوت کلام وحی در دیار علویان –77

نظری: قرآن باید در تمام ابعاد زندگی حاکم باشد

خبرگزاری فارس: آیت الله نظری از علمای برجسته کشور گفت: قرآن باید در تمام ابعاد زندگی و اجتماعی ما حاکم باشد.

نظری: قرآن باید در تمام ابعاد زندگی حاکم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله عبدالله نظری ظهر امروز در آیین اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی که در سالن هلال احمر ساری برگزار شد، اظهار داشت: بعضی از مسئولان دست به کارهایی می‌زنند که آبروی اسلام را به خطر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه تمام تحقیقات جهان در راستای وجود و شئون وجود است و وجود مربوط به خداوند، آسمان و زمین و ....بوده و شئون وجودی مربوط به تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: عقل در شعور ماده می‌رسد و به مسائل غیرماده و معنویت و شعور و ... کاری ندارد و وارد نمی‌شود.

آیت‌الله نظری افزود: هدایت الهی نشان دادن مسایل فوق عقلی، خارج از مسایل تعلیم و تربیت و خارج از درک، ماده، فعل و انفعالات شیمیایی است.

این عالم برجسته مازندران با بیان اینکه خدای بزرگ نعمت هدایتش را با فرستادن پیامبر(ص) و قرآن حجت را بر مردم تمام کرده است، گفت: خداوند توسط پیامبر اسلام (ص) مفاهیم علوم تعلیمی وحی، الهام و جهاد معنوی را به مردم نشان داده است.

وی افزود: بزرگ‌ترین نعمتی که خدا به بشریت داده وجود پیامبر (ص) است.

این استاد برجسته اخلاق با اظهار اینکه ما ملت اسلامی عمل به قرآنمان فقط در حیطه زبانی است، بیان داشت: عمل به دستورات قرآنی را کمتر در زندگی مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: در محیط اسلامی که به قرآن و دستورات الهی عمل می‌شود دروغ و ظلم دیده نمی‌شود.

آیت‌الله نظری با بیان اینکه در جامعه اسلامی کسب مال و مقام سبب دعوا و دلخوری نمی‌شود، گفت: بعضی از شماها در عرصه سیاسی و اجتماعی کارهایی انجام می‌دهید که آبروی اسلام را به خطر می‌اندازید و به حقیقت اسلام صدمه می‌زنید.

این استاد برجسته اخلاق با بیان اینکه فعالیت‌هایی که در امور اجتماعی و عبادی انجام می‌گیرد ارشادی است نه تعلیمی، بیان دشت: قرآن باید در تمام ابعاد زندگی و اجتماعی ما حاکم باشد.

انتهای پیام/2296/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول