اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

تاسیس مجمع خیرین قرآنی در مشهد تصویب شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان‎رضوی گفت: برای نخستین بار در کشور، تاسیس مجمع خیرین قرآنی با مشارکت اوقاف و امور خیریه استان و مؤسسات قرآنی تصویب شد.

تاسیس مجمع خیرین قرآنی در مشهد تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سعید آخوندی صبح امروز در نشست علمی صنفی وقف با اعضای هیئت مدیره مؤسسات قرآنی خراسان‎رضوی اظهار داشت: شکل‌گیری این مجمع در نشست مشترک اوقاف و امور خیریه و مؤسسات قرآنی خراسان‎رضوی در سازمان تبلیغات اسلامی به تصویب کلیه اعضاء رسیده است.

وی افزود: تبلیغ، ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و تامین زیرساخت‎های لازم در مشهد و خراسان‌رضوی از جمله سیاست‎های راهبردی این مجمع خواهد بود.

وی بیان کرد: اعضای این مجمع از خیرین و پیشکسوتان به نام خواهند بود که در راه توسعه اهداف درون سازمانی و برون سازمانی مجمع در زمینه قرآنی همفکری و تلاش خواهند کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ایجاد موقوفات جدید در زمینه قرآنی از جمله سیاست‌هایی است که توسط مجمع مذکور دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه موقوفات در زمینه قرآنی در خراسان رضوی اندک است افزود : «وقف مشارکتی »‌ می‌تواند به توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی کمک کند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی پیشنهاد داد: ایجاد وقف جمعی در زمینه ترویج قرآنی در خراسان‌رضوی اجرایی شود.

وی افزود: خانواده قرآنی می‌توانند با وقف اموال خود در زمینه ترویج فرهنگ قرآن مشارکت کنند.

حجت‌الاسلام آخوندی اظهار داشت: وقف در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی نیاز کنونی جامعه است.

وی بیان کرد: اعضای مجمع خیرین قرآنی باید تلاش کنند، وقف در زمینه قرآنی در شهرستان‌ها فراگیر شود.

مدیر عامل مؤسسات قرآنی خراسان رضوی هم گفت: 380 مؤسسه قرآنی در مناطق شهری و روستایی این استان فعالیت می‌کنند.

علی آدینه افزود: این مؤسسات در زمینه تبلیغ و ترویج، آموزش، تحقیق و پژوهش و نرم‌افزارهای قرآنی در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 85 هزار و 200 نفر در مؤسسات قرآنی عضویت دارند اظهار داشت: با تشکیل مجمع خیرین قرآنی، گام بلندی در جهت رفع مشکلات مؤسسات قرآنی برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/70005/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول