اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دارالقرآن‎ استان زنجان:

تامین اعتبار موزه قرآن زنجان با مشکل مواجه است

خبرگزاری فارس: رئیس دارالقرآن کریم استان زنجان گفت: تامین اعتبار موزه قرآن زنجان با مشکل مواجه شده و تخصیص نیافته است.

تامین اعتبار موزه قرآن زنجان با مشکل مواجه است

محمدمسعود اسماعیلی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: حمایت‏های عمده‏ای به منظور احداث موزه قرآن توسط استانداری و اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‎ریزی‏های صورت گرفته امیدوار هستیم سال آینده موزه قرآن استان زنجان افتتاح شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه احداث این موزه کند پیش می‏رود.

رئیس دارالقرآن کریم استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر میزان پیشرفت فیزیکی موزه دارالقرآن‏ کریم استان زنجان 45 درصد اعلام شده است.

*نگهداری قرآن‎های خطی در موزه قرآن

وی با اشاره به اینکه با احداث موزه قرآن در استان زنجان، قرآن‎های خطی و اشیا مرتبط با قرآن در آن نگهداری می‏شود، اضافه کرد: قرآن‎های مختلفی نیز در موزه ملی تهران و آستان قدس رضوی وجود دارد که به این موزه انتقال و به نمایش گذاشته می‏شود.

*4 نوجوان حافظ کل قرآن در زنجان تجلیل شدند

اسماعیلی با تاکید بر اینکه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری حافظان قرآنی در استان زنجان تربیت می‏یابند، ادامه داد: محمد کریمی، محمدامین نجفی، مجتبی محمدپور و کوثر افسربیگی به عنوان حافظان کل قرآن در استان مورد تجلیل قرار گرفته‏اند.

وی با بیان اینکه دوره‏های مختلفی با عنوان کارگاه‎های مهارت‌آموزی در دارالقرآن‏‌ کریم استان زنجان برگزار شده است، یادآور شد: در حال حاضر نیز آمادگی لازم برای برگزاری این دوره‏ها در دارالقرآن‏ کریم استان وجود دارد.

رئیس دارالقرآن‏ کریم استان زنجان با تاکید بر اینکه قرآن انسان را از خیلی از مسائل و مشکلات باز می‏دارد، تصریح کرد: انس با آن سبب سعادت انسان در دنیا و آخرت می‏شود.

*حافظان قرآنی در زنجان کم است

وی با اشاره به اینکه تعداد حافظان قرآن در استان زنجان بسیار کم است، اضافه کرد: باید در این زمینه همه مسئولان از جمله مسئولان فرهنگی و دینی همکاری داشته و راهکاری را ارائه کنند.

اسماعیلی اشتیاق و علاقه بسیار زیاد مردم استان زنجان را یکی از عوامل رونق برنامه‌های دارالقرآن کریم استان زنجان برشمرد و افزود: خوشبختانه برای حضور جوانان نیز بسترسازی می‏شود.

انتهای پیام/73006/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول