اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران:

دبیرخانه جشنواره بین‌المللی عکس قرآنی در مازندران دائر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی عکس قرآنی در مازندران دائر می‌شود.

دبیرخانه جشنواره بین‌المللی عکس قرآنی در مازندران دائر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی عکس در سالن سلمان هراتی مجمتع فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران، اظهار داشت: 2 هزار و 500 عکس از 226 سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با بیان اینکه از میان 2 هزار و 500 عکس، 10 اثر برگزیده شدند، تصریح کرد: همه آثار راه یافته به جشنواره ماندگار هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه در رابطه با هنر عکاسی، کار نو و بدیعی در مازندران اتفاق افتاد، یادآور شد: هر چه به قرآن بپردازیم باز هم نیاز است که علاوه بر جایگاه عزت و عظمت قرآن، در این زمینه مدبرانه هم بیندیشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه عالم هستی، عالم مجهولات و مکنونات است، ادامه داد: انسان در عصر پست مدرن با همه پیشرفت‌هایی که توانسته عالم هستی را تسخیر کند ولی بسیاری از رموز هنوز مجهول باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه عکاسان توانستند مسائل روزمره زندگی انسان را در قاب دوربین و با نگاه قرآنی به تصویر بکشند، افزود: از هر زاویه‌ای که بخواهیم به مسائل جامعه نگاه کنیم، قرآن برای آن موضوع حرف، تصویر و قانون دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با بیان اینکه بستر برگزاری این جشنواره در استان باید آماده‌تر شود، گفت: نظام باید روی این موضوع مایه بگذارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: با کارهای روتین نمی‌شود جامعه در برابر اینترنت و ماهواره را هدایت کرد، ما هر لحظه نیازمند اتاق فکر هستیم.

به گزارش فارس، بر اساس درخواست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از حجت‌الاسلام حمید محمدی معاون عترت و قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر دائر شدن دبیرخانه جشنواره ملی عکس قرآنی در مازندران، حجت الاسلام حمید محمدی اذعان داشت: چنانچه مازندران بتواند کشورهای همسایه را درگیر این جشنواره کند، سال آینده جشنواره بین‌المللی عکس قرآنی در مازندران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86007/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول