اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آب‌ و فاضلاب چرام:

اقدامات انقلاب اسلامی در توسعه آب‌رسانی چرام قابل تحسین است

خبرگزاری فارس: رئیس آب‌ و فاضلاب چرام به بسیاری از مشکلات آب‌رسانی قبل از پیروزی انقلاب در این شهرستان اشاره کرد و گفت: اقدامات انقلاب اسلامی در توسعه و خدمات آب‌رسانی شهرستان چرام قابل تحسین است.

اقدامات انقلاب اسلامی در توسعه آب‌رسانی چرام قابل تحسین است

جواد قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با بیان این‌که قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، متولی آب شهر، تعاون روستایی بود، اظهار کرد: در آن زمان یک ساختمان سنگی بتنی 500 متر مکعبی در گردنه شهرک چرام جهت مخزن ذخیره‌سازی آب و خط انتقال آب با لوله گالوانیزه از شهرک تا بافت قدیم شهر چرام با نصب تعداد 20 مورد شیر برداشت، آب فقط در چند نقطه شهر، از اقدامات آبفای شهری بوده است.

رئیس آب‌ و فاضلاب چرام با اشاره به این‌که از سال 57 تا سال 72 متولی آب شهر چرام، شهرداری بود، عنوان داشت: در این سال‌ها مخزن 2 هزار متر مکعبی بتنی، مخزن هوایی 20 متر مکعبی و انتقال آب به وسیله پنج کیلومتر لوله آز بست و فلزی احداث شد.

وی با بیان این‌که از سال 72 خدمات آب شهری به اداره آب و فاضلاب شهری محول شد، احداث چهار حلقه چاه عمیق با دبی 120 لیتر بر ثانیه، احداث مخزن 2 هزار متر مکعبی بتن مسلح در کنار مخزن موجود، اجرای یک‌هزار و 800 متر خط انتقال آب لوله فولادی 350 میلیمتر، اجرای 14 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و خرید 6.5 هکتار زمین جهت احداث تصفیه‌خانه فاضلاب را از فعالیت‌های این اداره ذکر کرد.

این مسئول در ادامه واگذاری چهار و هزار و 200 انشعاب به متقاضیان، نصب و راه‌اندازی دستگاه کلرزنی گازی، احداث ساختمان اداری، چهار مورد نمونه‌گیری میکروبی آب در هر ماه، 120 مورد آزمایش کلر باقیمانده در آب در هر ماه، خرید دو دستگاه وانت، نیسان، مزدا و موتورسیکلت و خرید یک دستگاه بیل بکهو را از دیگر خدمات آبفای شهری چرام پس از انقلاب برشمرد.

قوامی با اشاره به وظایف و اهداف شرکت آب و فاضلاب شهری، مطالعه و اجرای طرح‌های ایجاد و توسعه تأسیسات مربوط به تأمین، انتقال و توزیع آب آشامیدنی و بهداشتی از وظایف این شرکت دانست.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه و اجرای طرح‌های دفع بهداشتی فاضلاب، مرمت و بازسازی و توسعه شبکه‌ها و تأسیسات آب آشامیدنی و تأسیسات عمومی دفع بهداشتی فاضلاب از مهم‌ترین وظایف شرکت آبفای شهری است.

انتهای پیام/82002/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول