اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ارتباطات راه دور خوزستان عنوان کرد

کلنگ پیمانکاران آبفا بر سر فیبر نوری شوشتر/ اهمال‌کاری پذیرفته نیست

خبرگزاری فارس: مدیر ارتباطات راه دور خوزستان گفت: قطع فیبر نوری از سوی پیمانکاران طرح فاضلاب شوشتر پذیرفته نیست و باید به صفر برسد.

کلنگ پیمانکاران آبفا بر سر فیبر نوری شوشتر/ اهمال‌کاری پذیرفته نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، امیر فیلوان ‌ترکمن ظهر امروز در جلسه کمیسیون حفاری شوشتر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای گذشته دو بار فیبر نوری شهرستان شوشتر توسط پیمانکاران فاضلاب قطع شده که در هر بار خسارت‌های کلانی به شبکه مخابرات وارد شده است.

وی با گلایه از پیمانکاران بخش فاضلاب شوشتر افزود: در این دو مورد قطعی پیمانکار پس از قطع فیبر نوری و انجام عملیات مورد نظر خود ترانشه حفاری شده را پرکرده و محل را ترک کرده است و این اقدام طبق ضوابط موجود قطع عمدی شمرده می‌شود و باید با آن برخورد قانونی شود.

مدیر ارتباطات راه دور استان خوزستان با اشاره به اهمیت فیبرنوری در استان و کشور تاکید کرد: در شرایط کنونی در صورتی که فیبرنوری در استان و کشور قطع شود مشکلات زیادی به وجود می‌آید و به این دلیل با هرگونه قطعی عمدی، اشتباهی و ... برخورد می‌شود.

*16 مورد قطعی فیبرنوری در هفته‌های گذشته

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی قطعی فیبرنوری در خوزستان زیاد شده است و در هفته‌های گذشته 16 مورد قطعی گزارش شده است که همگی برطرف شده‌اند.

فیلوان‌ ترکمن خاطرنشان کرد: از این 16 مورد قطعی هشت مورد عوامل قطع ناشناس و هشت مورد دیگر شناسایی شده و در تلاش هستیم تا این موارد به صفر برسد.

وی با اشاره به هزینه‌های بسیار زیادی که برای رفع قطعی فیبرنوری صرف می‌شود بیان کرد: برای قطعی در فیبر نوری بیش از 30 میلیون تومان هزینه می‌شود.

*فیبرنوری بسیار حساس است

مدیر ارتباطات راه دور استان خوزستان تصریح کرد: فیبرنوری بسیار حساس است و کابلی نرم و دارای رشته‌های شیشه‌ای است که این رشته‌ها وظیفه انتقال داده‌ها را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اهمیت فیبر نوری گفت: هر یک رشته فیبر نوری در هر منطقه وظیفه اشتراک یک‌هزار و 800 مشترک را بر عهده دارد و باید در این باره بسیار توجه داشت.

فیلوان ترکمن افزود: حفاری، اعمال ضربه، ایجاد فشار بر سطح زمین با دستگاه‌های کمپکت و... باعث شکستن تارهای ظریف و گران قیمت فیبرنوری می‌شود و باید در اینباره توجه ویژه‌ای داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حتی یک مورد قطعی دیگر در فیبرنوری شوشتر از سوی پیمانکاران فاضلاب پذیرفته نیست و به این دلیل باید در این باره حساسیت ویژه‌ای به کار گرفته شود.

انتهای پیام/72006/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول