اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر / 166

موسوی: کارهای فرهنگی در کنار کارهای عمرانی پیگیری شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی باقرشهر با اشاره به خاطراتی از دوران انقلاب بر پیگیری کارهای فرهنگی تاکید کرد.

موسوی: کارهای فرهنگی در کنار کارهای عمرانی پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، انحرافی که پس از رحلت پیامبر اعظم در مسیر اسلام بوجود آمد حوادث غم‌باری را رقم زد. وارثان اصلی خانه نشین شدند در سال 61 هجری نماینده امام معصوم را در کوفه تنها گذاشتند و با آن وضع غریبانه و مظلومانه به شهادت رساندند و اهل بیت علیهم‌السلام او را به اسارت بردند. پس از یک هزار و 400 سال ملت ایران به رهبری حضرت امام (ره‌) کربلایی دیگر آفریدند.

عضو شورای اسلامی باقرشهر ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران با بیان خاطراتی از دوران انقلاب از خدمات این حماسه گفت: سال 57 در خرم‌آباد لرستان سپاهی دانش بودم و در راهپیمایی‌های بزرگ در تهران حضور پیدا می‌کردم.

سید جلال موسوی افزود: راهنمای تعلیماتی 21 روز فرار از خدمت برای من و تعدادی از همکارانم به اداره ارسال کرده بود که اگر خدای ناکرده انقلاب پیروز نمی‌شد آینده ما هم نامعلوم بود. شب 12 بهمن 1357 جهت استقبال از حضرت امام عازم تهران شدم. همان روز در راهپیمایی خرم‌آباد شرکت داشتیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حدود ساعت 4:30 بامداد 12 بهمن نزدیک کهریزک رسیدیم و جاده قدیم قم مملو از اتوبوس بود که برای استقبال به تهران می‌آمدند و حرکت به کندی صورت می‌گرفت. مسیر بهشت زهرا (س) تا باقرشهر را پیاده طی کردم. اطراف بهشت زهرا (س) تا هر جا که چشم کار می‌کرد مردم بدون در نظر گرفتن برف و سرمای زمستان از شهرستان آمده بودند و عشق دیدار حضرت امام (ره)گرما بخش آن شب‌های سرد بود.

موسوی اضافه کرد: آن روز من هم پس از دیدار خانواده به همراه آنها به خیل مشتاقان حضرت امام (ره) در بهشت زهرا (س) پیوسته و شنیدیم که فرمود من دولت تعیین می‌کنم، من تو دهن این دولت می‌زنم، مردم شروع به ابراز احساسات کردند. شهید مفتح گویا تکبیر گفتند و مردم هم یک‌صدا تکبیر سر دادند. 

بنابراین این انقلاب تداوم انقلاب سرخ کربلا و امانت هزاران شهید از صدر اسلام تا کنون می‌باشد و ما موظفیم جهت تقویت و پاسداشت آن شب و روز تلاش کنیم.

عضو شورای اسلامی باقرشهر عنوان کرد: شورای شهر در کنار کارهای عمرانی و آبادانی فعالیت‌های مختلف فرهنگی در شهر با همکاری دفتر امام جمعه و بسیج انجام می‌دهد که به‌عنوان مثال پخش مستقیم دعای ندبه در باقرشهر، برگزاری بزرگداشت 220 هزار شهید والامقام باقرشهر و کهریزک که حضور خانواده محترم شهدا و پدر گرامی شهید احمدی روشن و حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری زینت بخش مجلس بود، بخشی از این برنامه‌ها می‌باشد.

موسوی در پایان تصریح کرد: ما با شهیدان پیمان بستیم تا راهشان را ادامه دهیم و در آینده نزدیک نیز از نخبگان علمی و ورزشی و هنری شهر تجلیل خواهند شد. 

انتهای پیام/2462/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول