اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت

رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان معرفی شد

خبرگزاری فارس: رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با حضور مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، استاندار کردستان و جمعی از مدیران و مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان معرفی شد.

رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان عصر امروز در جلسه معارفه خود و تودیع رئیس قبلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سنندج اظهار داشت: ظرفیت اشتغالزایی در استان کردستان در منطقه بسیار بالا بوده به طوری که حتی قادر است استان کرمانشاه را هم پوشش دهد.

پیمان اسراری دو مؤلفه اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری که از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در سفر به استان کردستان بود را رسالت اصلی این سازمان حول این دو حوزه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه 41 درصد از تولید ناخالص استان کردستان در بخش معدن است تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت که این ظرفیت قابلیت ارتقا تا 70 درصد از تولید ناخالص استان را داراست.

اسراری تعداد واحدهای صنفی در استان را 46 هزار واحد ذکر کرد و گفت: اگر زنجیره شبکه هوشمند در استان مستقر شود می‌توان به نابسامانی قیمت‌ها پایان داده و جلوی مردم آبروداری کرد.

تولید باید در اختیار تجارت و تجاری‌سازی قرار گیرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نقش کنترل و نظارت بر بازار را مهم و حیاتی خواند و ابراز داشت: کنترل بر بازار در این برهه زمانی شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی بوده و تولید باید در اختیار تجارت قرار بگیرد.

این مسئول دو بخش مرزی سیران‌بند بانه و باشماق مریوان را مهم‌ترین عامل در توسعه تجارت خارجی در استان ذکر کرد و گفت: هم مرزی استان کردستان با کشور عراق بخصوص اقلیم کردستان و اشتراکات فرهنگی دو منطقه می‌تواند شروع خوبی برای گسترش مبادلات تجاری باشد.

وی در پایان تأکید کرد: رسالت این سازمان با همدلی، تعامل منطقی و فضایی سالم پیاده خواهد شد و بخش‌های خصوصی، تجاری، اصناف و بازار بزرگترین همیاران برای ارتقای بخش اقتصادی استان هستند.

در پایان این مراسم از خدمات سیروس شاه‌غیبی قدردانی و پیمان اسراری به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان معرفی شد.

انتهای پیام/79001/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول