اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عشایر هارونی ابرکوه:

معدن آهن هارونی حق عشایر را نمی‌دهد

خبرگزاری فارس:عشایر منطقه هارونی ابرکوه از عدم پرداخت حقوق خود از معدن آهن اسفندار هارونی به شدت انتقاد کردند.

معدن آهن هارونی حق عشایر را نمی‌دهد

به گزارش خبرنگار فارس از ابرکوه، عشایر منطقه هارونی بخش بهمن ابرکوه در دیدار مدیرکل عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران از مناطق عشایری و در جمع عشایر اظهار داشتند: در منطقه هارونی، شرکت معدن آهن اسفندار برای گرفتن اجازه از 40 نفر از مرتعداران قرار گذاشت که یک و نیم سهم از 100 سهم معدن را به آنان اختصاص دهد و این در حالی است که تاکنون به این قرارداد عمل نشده و در این میان عشایر منطقه زیان دیده‌اند.

آنان با اظهار این مطلب که با مراجعه مکرر عشایر به بخشداری بهمن و همچنین معدن فوق موفق به احقاق حقوق خود نشده‌ایم، افزودند: در حال حاضر این معدن در حال بهره‌برداری است و موجب تخریب جدی مراتع شده است.

زمانی، یکی از عشایر ابرکوه نیز اظهار داشت: عشایر نیاز به اشتغال دائم دارند و کشاورزی می‌تواند یاری رسان آنها در این زمینه باشد و این در حالی است که ابرکوه دشت ممنوعه است و نمی‌توان مجوز چاه آب کشاورزی گرفت.

وی افزود: عشایر باید برای استفاده از کمک‌های دولت در زمینه حفر و تجهیز چاه مبادرت به خرید امتیاز چند چاه شهرستان و باطل کردن پروانه آنها به منظور گرفتن مجوز جدید کنند که این اقدام مستلزم پرداخت هزینه‌هایی است که نیاز به یاری دولت دارد.

خاتون‌پور، یکی دیگر از عشایر گفت: عدم وجود نقدینگی نیز یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما است که حدود 70 درصد از عشایر که تأمین معاش آنها تنها به دامداری وابسته است را با تهدید مواجه کرده و تعداد دام‌ها را هر روز کاهش می‌دهد.

وی اذعان داشت: در فصل بهار مرتعی در اختیار نداریم و برای توسعه کار خود نیاز به وام‌های مناسب داریم که در این زمینه نیز با مشکلاتی از طرف بانک‌ها برای تأمین وثیقه روبرو هستیم.

انتهای پیام/90003/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول