اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تلاوت کلام وحی در دیار علویان/74

طاهایی: گام‌های بزرگتری برای گرایش جوانان به قرآن برداشته شود

خبرگزاری فارس:استاندار مازندران گفت: گام‌های بزرگتری برای قرآن فهمی جوانان برداشته شود.

طاهایی: گام‌های بزرگتری برای گرایش جوانان به قرآن برداشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی‌اکبر طاهایی صبح امروز در مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور در مازندران با تقدیر از برگزار کنندگان این مسابقات اظهار داشت: کمیته‌های 14 گانه این مسابقات به خوبی مدیریت شدند.

وی با اشاره به ایام پر برکت دهه فجر که با مسابقات قرآنی کشور در مازندران همزمان شد، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران با هدایت رهبری امام (ره) در کشور شکل گرفت که با هدایت و رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در حال تداوم است.

وی تصریح کرد: امام(ره) نهضت ایران را با بهره‌گیری از پیشینیان نظیر سید فضل‌الله نوری، سیعدالعلما و شیخ مرتضی انصاری در کشور پیگیری کرد و موفق شد با همراهی مردم نهضت پیامبر اسلام را در کشور احیاء کند.

وی با اشاره به حضور دو عارف برجسته در استان مازندران یادآور شد: برجسته‌ترین عارفان و قرآن‌پژوهان کشور نظیر آیت‌الله جوادی آملی و حسن‌زاده آملی اهل استان مازندران هستند.

نماینده عالی دولت در مازندران به فعالیت 350 مدرسه قرآنی در آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد و گفت: اداره کل تبلیغات مازندران نیز هدایت بیش از 450 دارالقرآن را در برنامه کاری خود دارد.

وی تعداد مربیان قرآنی آموزش و پروش مازندران را 450 نفر عنوان کرد.

این مسئول در ادامه دلیل عدم حضور وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه این مسابقات را به خاطر همزمانی سفر رئیس جمهور به مصر عنوان کرد و گفت: وزارت ارشاد با ارتقاء حوزه مشاوره قرآنی به معاونت سهم بسزایی در ترویج قرآن دارد.

وی در ادامه با اعلام اینکه همه دولت‌های جمهوری اسلامی ایران در ترویج مفاهیم قرآنی نقش بسزایی داشتند ولی در دولت نهم و دهم با همکاری مجلس در قالب نظام بودجه توجه ویژه‌ای به آموزه‌های قرآنی شد.

استاندار مازندران در پایان گفت: برای توجه نسل جوان و قرآن فهمی جوانان در جامعه اسلامی هنوز گام‌های بزرگتری باید برداریم.

انتهای پیام/86004/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول