اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد

افزایش 125 درصدی حضور مردم در مسابقات قرآنی

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآنی شاهد افزایش 125 درصدی حضور جوانان و مردم بوده‌ایم.

افزایش 125 درصدی حضور مردم در مسابقات قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام علی محمدی صبح امروز در مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره از مسابقات سراسری قران کریم در سالن اجتماعات هلال احمر مازندران اظهار داشت: در این دوره از مسابقات افزایش 125 درصدی حضور جوانان و مردم را شاهد هستیم اما نباید به این میزان قانع باشیم و اکتفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تغییر ساختار سازمان اوقاف برای انجام فعالیت‌های قرآنی، مرکز مستقل قرآنی ایجاد شد، تصریح کرد: این مرکز برنامه‌های قرآنی را در طول سال مدیریت می‌کند.

این مسئول با تاکید بر ارتقای کیفی مسابقات به صورت تخصصی در رشته‌های قرائت، ترتیل، مفاهیم و حفظ، گفت: افزایش 60 درصدی جوایز این دوره از مسابقات را شاهد هستیم.

وی با اشاره به زمینه‌سازی برای ادامه تحصیل شرکت کنندگان ممتاز در دانشگاه علوم قرآنی خاطر نشان کرد: بیش از 211 هزار نفر در رشته مفاهیم حضور یافتند.

محمدی با بیان اینکه شرکت در مسابقات وظیفه همه است، اظهار داشت: رشد چشمگیر حضور در مسابقات را در سه سال اخیر شاهد هستیم و تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی از 450 هزار نفر در سال گذشته به 920 هزار نفر در سال جاری رسید.

سرپرست اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه تعریف فرهنگ قرآنی در همه قوای نظام، نهادینه و تبیین شود، گفت: توجه به قرآن از وظایف اصلی همه مدیران است.

این مسئول با بیان اینکه باید به مسائل قرآنی توجه بیش از آنچه که هست، داشته باشیم افزود: حفظ و قرائت قرآن، زمینه عمل به قرآن است و این یکی از نتایج مسابقات قرآنی است که مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه دست یافتن به مغفرت و رضوان الهی از دیگر نتایج مسابقات قرآنی است، تصریح کرد: حرکت فردی در برنامه‌های قرآنی ممنوع است. هر اندازه توان گستراندن سفره الهی را داشته باشیم مردم هم سر این سفره می‌نشینند و از آن بهره می‌برند.

 هم‌اکنون گروه ملی استان مازندران در حال اجرای برنامه تواشیح هستند.استاندار مازندران سخنران بعدی این مراسم است.

استاد محمود شحات انور قاری مصری، قرائت مراسم پایانی اختتامیه سی و پنجمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم را بر عهده دارد.

انتهای پیام/86007/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول