اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

جشنواره ترجمه‌های قرآنی باید جامعه جهانی را پوشش دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نخستین جشنواره ملی ترجمه‌های قرآنی آیات باید منجر به تحرک جدی اساتید، علما و بزرگان در پوشش جامعه جهانی در بُعد ترجمان وحی شود.

جشنواره ترجمه‌های قرآنی باید جامعه جهانی را پوشش دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی شامگاه جمعه در نخستین جشنواره ملی ترجمه‌های قرآنی آیات با تبریک عید انقلاب اسلامی اظهار داشت: قرآن کتاب هدایت، هستی و راهنمای اهل ایمان و بالاترین قله کمال یعنی انسان کامل است.

وی افزود: به برکت نظام اسلامی و همت عالمان، اندیشمندان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی و موثران این بدیع‌ترین معجزه الهی در نقاط مختلف ایران، آموزش، تلاوت، تدبر و تلاش برای فهم قرآن ساری و جاری است.

سعیدی بیان داشت: استان کرمان با توجه به قابلیت‌های موجود جایگاه ارزشمندی را در زمینه فعالیت‌های قرآنی به خود اختصاص داده است و در پرتو حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌ها و نهادها ده‌ها موسسه، آموزشگاه، پژوهشگاه و کانون قرآنی در حال ایفای رسالت هستند.

وی خاطرنشان کرد: نمونه‌هایی از فعالیت‌های مجموعه‌های قرآنی استان کرمان در هشتمین نمایشگاه قرآن کریم در حسینیه ثارالله کرمان به نمایش گذاشته شده است.

سعیدی تصریح کرد: نخستین جشنواره ملی ترجمه‌های قرآنی آیات با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نخستین بار در کشور با محوریت استان کرمان پایه‌گذاری شد که با حضور چهره‌های تاثیرگذار در این حوزه شاهد افتتاح آن هستیم.

وی ابراز داشت: امیدواریم این جشنواره منجر به تحرک جدی اساتید، علما و بزرگان در پوشش جامعه جهانی در بُعد ترجمان وحی شود و بستر حاکمیت کتاب‌الله بر جامعه متجلی شود.

این مسئول فرهنگی از اهتمام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه ترجمان وحی قم، استاندار کرمان، داوران و دست‌اندرکاران نخستین جشنواره ملی ترجمه‌های قرآنی آیات قدردانی کرد.

انتهای پیام/80019/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول