اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت تئاتر گلستان:

جشنواره تئاتر قرآنی آینده خوبی دارد

خبرگزاری فارس: یکی از پیشکسوتان عرصه تئاتر گلستان گفت: در صورت توجه جدی مسئولان و هنرمندان جشنواره تئاتر قرآنی آینده خوبی خواهد داشت.

جشنواره تئاتر قرآنی آینده خوبی دارد

یحیی دیوانی در حاشیه اجرای نمایش «کاروان» محصول گروه تئاتر فروغ اردبیل در تالار فخرالدین اسعد گرگانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بیشتر شرکت‎کنندگان جشنواره جوان و پرتلاش و علاقه‌مند به هنرهای نمایشی به ویژه تئاتر هستند.

وی خاطرنشان کرد: کارهای ارائه شده در نخستین جشنواره تئاتر قرآنی برهان با وجود برخی کاستی‎ها در زمینه موضوع و نحوه ارائه روزنه امید را در دل مخاطبان ایجاد کرد.

به گفته دیوانی، با نهادینه شدن این جشنواره آینده پرباری پیش روی تئاتر قرآنی قرار می‎گیرد.

ادبیات تعلیمی برخوردار از پندها، نصایح و معیارهای ارزشمند هستند

این دست‎اندرکار برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان با بیان اینکه ادبیات تعلیمی برخوردار از پندها، اندرزها، نصایح و معیارهای ارزشمند هستند اذعان داشت: هنرمندان توانایی تجلی آنها را بر صحنه تئاتر دارند.

دیوانی ابراز امیدواری کرد که هنرمندان عرصه تئاتر قابلیت‎های خود را در سطح وسیع‎تری آشکار ساخته و خلاقیت‎های نو و مفاهیم ارزشی جامعه اسلامی را بر روی صحنه عرضه کنند تا تئاتر سمت و سوی اصلی و انسانی خود که همان اشاعه و ترویج فرهنگ اسلامی است را پیدا کند.

جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان زمینه ارتقای تفکرات سالم انسانی را فراهم می‎کند

وی افزود: این جشنواره با بهره‎گیری از مفاهیم و مضامین اسلامی و قرآنی زمینه رشد و ارتقای تفکرات سالم انسانی را فراهم می‎کند. 

دیوانی برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان در گلستان را که مقارن با هفته وحدت و دهه فجر انقلاب اسلامی ایران است به فال نیک گرفت.

لازم به ذکر است نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان از یازدهم بهمن ماه 1391 در گلستان آغاز به کار کرد و مراسم اختتامیه آن پانزدهم همان ماه با حضور معاون قرآنی و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود.

همچنین در سه روز برگزاری این جشنواره نمایش «عطش خورشید» به نویسندگی و کارگردانی احسان عباسی و «رکوئیم در صحرا» به نویسندگی و کارگردانی محسن مقامی از گلستان به اجرا درآمدند.

نمایش «بغض خدا در گلوی زمین» نوشته مانا اسدپور و اثر روح‌الله صالحی و همیشه به نام او نوشته و اثر فواد ابراهیمیان از همدان بر روی صحنه رفتند.

آثار نمایشی اردبیل با نام‎های «گرگ» و «کاروان» اجرا شدند.

نمایشنامه «گرگ» توسط محمود مهدوی به رشته تحریر درآمد و غریب منوچهری کارگردانی آن را برعهده داشت.

نگارش نمایشنامه و کارگردانی «کاروان» به ترتیب برعهده کریم عظیمی و مجید واحدی‎زاده بود.

«هیچ اتفاقی اتفاقی نیست» نیز توسط هنرمندان هرسین کرمانشاه بر روی صحنه رفت که نویسنده و «کارگردان» آن به ترتیب کامران شهلائی و مرتضی اسدی‎مرام بودند.

انتهای پیام/2307/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول