اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی‌ جشنواره ملی ترجمه‌های قرآنی آیات:

محققان ‌به پژوهشگر‌ی در قرآن تشویق ‌شوند‌

خبرگزاری فارس: دبیر علمی نخستین جشنواره ملی ترجمه‌های قرآنی آیات گفت: ‌توجه نسل جوان به قرآن کریم‌ و تشویق محققان ‌به پژوهشگر‌ی در قرآن از ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه شود.

محققان ‌به پژوهشگر‌ی در قرآن تشویق ‌شوند‌

‌به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی عارفی‌ در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی‌ ترجمه‌های‌ قرآنی ‌آیات‌ در‌ حسینیه ثارالله شهر کرمان اظهار داشت: هیئت داوران این جشنواره از بهترین داوران جشنواره‌های علوم قرآنی‌ انتخاب شدند و ‌سخت‌گیری در زمینه راهیابی ‌مقالات ارسال شده به مرحله نهایی‌ بسیار بود.

وی‌ در رابطه با روند اجرای این جشنواره گفت: حدود یک سال برای اجرای ‌جشنواره ‌ترجمه‌های قرآنی ‌برنامه‌ریزی و حدود شش ماه قبل فراخوان‌ آن به وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی ارسال شد.

عارفی تصریح کرد: پس از فراخوان و‌ تایید نهایی جشنواره از سوی وزارت ارشاد، فرصت مناسبی برای ‌محققان فراهم شد تا در‌ جشنواره ترجمه‌های قرآنی شرکت کنند.

‌مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: با توجه به ارسال ده‌ها مقاله از سوی محققان، ‌هیئت داوران 20 مقاله را ‌پذیرفتند.

عارفی گفت: ‌مقالات پذیرفته شده در سه گروه ‌مقالات برتر، ‌مقالاتی به صورت پوستر و ‌مقالات قابل تقدیر ارائه شدند.

وی در مورد ضرورت برگزاری این نوع جشنواره‌ها اظهار داشت: توجه نسل جوان به قرآن کریم‌ و تشویق محققان ‌به پژوهشگر‌ی در قرآن از ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه شود.

عارفی ابراز داشت: امیدواریم دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان کرمان راه‌اندازی شده تا برگزاری این جشنواره نیز دائمی شود.

وی بیان داشت: ارائه مقالات و دسته‌بندی آنها، ‌ارائه مقالات به مراکز علمی و انتشار‌ در مجلات علمی پژوهشی، ‌علمی تخصصی و علمی ترویجی‌‌ و جمع‌آوری اطلاعات‌ و کار بیشتر برای همایش‌های آینده از اهداف راه‌اندازی این دبیرخانه است.

عارفی،‌ قرآن کریم را هدایت‌گر متقین و ‌قانون اساسی حکومت بقیة‌الله دانست و گفت: اقبال جهان به طرف قرآن است ‌و اگر ما خودمان را با این کتاب هدایت‌گر‌‌ همراه نکنیم، عقب می‌مانیم.

انتهای پیام/2446/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول