اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت ارشاد:

دبیرخانه جشنواره شعر فارسی قرآنی در شیراز می‌ماند

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره شعر فارسی قرآنی آیات در شهر شیراز استقرار می‌یابد.

دبیرخانه جشنواره شعر فارسی قرآنی در شیراز می‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، قادر طراوت‌پور در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره شعر فارسی قرآنی آیات در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: استان فارس ظرفیت بسیار خوبی در بحث شعر و ادب با نگاه قرآنی دارد و با دائمی شدن دبیرخانه در شهر لسان‌الغیب حافظ شیرازی، به طور قطع در سال‌های بعد این جشنواره با کیفیت بیشتری برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره شعر فارسی قرآنی آیات به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظارت دفتر شعر و ادب این وزارتخانه در سطح ملی و بسیار باشکوه برگزار شد.

طراوت‌پور تصریح کرد: این جشنواره بسیار نو و بکر است و با اینکه برای نخستین بار برگزار شد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به خوبی از عهده کار بر آمد.

وی ادامه داد: حضور چهره‌های با تجربه شعر کشور و ارسال آثار متعدد توسط شاعران جوان اکثر نقاط کشور به دبیرخانه، نشان داد که این جشنواره مورد اقبال واقع شده است.

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: انتخاب تیم علمی و باتجربه برای برگزاری جشنواره از ویژگی‌های این جشنواره بود.

این مسئول عنوان کرد: جشنواره در حوزه شعر کلاسیک، شعر سپید و آزاد و شعر کودک و نوجوان برگزار و آثار بسیار خوبی در آن ارائه شد.

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع انتخاب شده برای ارسال شعر بسیار ویژه و به نوعی دارای محدودیت بود، اما با این وجود آثار فراوان و بسیار خوبی از نظر کیفی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی ابراز داشت: شعرهایی که به دبیرخانه رسید برخی بسیار خوب بودند، اما به خاطر اینکه محور جشنواره اشعار با موضوع «انسان در قرآن» بود، مورد داوری قرار نگرفتند.

طراوت‌پور با ذکر مثالی در مورد موضوع جشنواره گفت: شعر با موضوع مدح پیامبر به جشنواره ارسال شده بود و با وجود اینکه یکی از موضوعات انسانی قرآن شخصیت رسول اکرم (ص) است به دلیل اینکه به طور مستقیم به محور جشنواره نپرداخته بود، مورد داوری قرار نگرفت.

این مسئول اضافه کرد: کمیته علمی با ترکیب یک کارشناس برجسته علوم قرآنی و سه شاعر نام‌آور و مسلط به زوایای شعر معاصر و شاعران آیینی هفته گذشته در شیراز گرد یکدیگر آمدند و شعرها را بدون درج نام افراد و از طریق کدگذاری شده قضاوت کردند.

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: برگزاری این جشنواره در شهر مناره‌های برافراشته و شهر حضرت احمدبن موسی (ع) که کاتب بزرگ قرآن بوده‌اند به رونق آن افزود.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول