اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز کشور خبر داد:

صرفه‌جویی سالانه بیش از 3 میلیون دلار در مصرف گاز

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز کشور گفت: با بهره‌گیری از تولیدات داخلی منطقه چهار عملیات انتقال گاز حدود 3 میلیون و 750 هزار دلار صرفه‌جویی سالانه از آن کشور می‌شود.

صرفه‌جویی سالانه بیش از 3 میلیون دلار در مصرف گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رسول داوودی‌نژاد ظهر امروز در جلسه اجرای پروژه‌های خودکفایی و خود اتکائی در صنعت انتقال گاز منطقه 4 عملیات انتقال گاز اظهار کرد: عملیات گازرسانی در محدوده عملیاتی منطقه چهار انتقال گاز کشور از سال 1349 آغاز شده که در آن زمان گاز از واحد نمزدایی با ظرفیت یک میلیون و 700 هزار متر مکعب گاز به طول یکصد و 25 کیلومتر به مشهد انتقال داشته است.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد عملیات انتقال گاز حساسیت بیشتری پیدا کرد، ادامه داد: شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با ظرفیت 21 میلیون متر مکعب در روز با هدف انتقال گاز به نیروگاه نکا راه‌اندازی شد و در سال 1382 امور خطوط لوله شمال و شمال‌شرق به منطقه چهار عملیات انتقال گاز تغییر نام یافت.

داوودی‌نژاد بیان کرد: در راستای تسریع در انتقال بهینه گاز و حفظ برتر سرمایه گرانقدر ملی، این منطقه به عنوان استراتژیکی‌ترین مناطق ده‌گانه عملیات انتقال گاز کشور با دریافت حدود 80 میلیون مترمکعب روزانه گاز از شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد و کشور ترکمنستان مشترکان را در گستره خراسان‌رضوی، جنوبی، شمالی و بخشی از استان‌های یزد و سمنان را پوشش می‌دهد.

مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز گفت: منطقه چهار عملیات انتقال گاز با به‌کارگیری دانش‌روز و در راستای استمرار انتقال گاز در گستره حوزه عملیاتی گام‌های مهمی را برداشته و با مراکز پنج‌گانه بهره‌برداری خطوط لوله مشهد، بجنورد، نیشابور، گناباد و شاهرود و همچنین دو تاسیسات تقویت فشار گاز رضوی و فاروج وظیفه خود را انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر خودکفائی و خوداتکائی در منطقه چهار عملیات انتقال گاز، عنوان کرد: در راستای فرمان رهبری و بهره‌مند ساختن ایران از استقلال و پیشرفت‌های عظیم، منطقه چهار عملیات انتقال گاز موفق شده 315 قلم از تجهیزات، قطعات و کالاهای ضروری و مورد نیاز صنعت انتقال گاز را در بخش‌های مختلف ساخته و به کار گیرد.

داوودی‌نژاد خاطر نشان کرد: با به کارگیری این قطعات و تولیدات داخلی ضمن قطع وابستگی به واردات حدود 3 میلیون و 750 هزار دلار صرفه‌جویی سالانه را به کار می‌گیریم.

مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز اظهار کرد: در حال حاضر 65 قلم دیگر از تجهیزات خاص در حال بررسی و مطالعات قرار دارد که پس از طی مراحل نهایی اقدام به ساخت آنها نیز می‌شود.

انتهای پیام/70018/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول