اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

وجود 416 مرزعه پرورش ماهی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: قائم ‌مقام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 416 مزرعه پرورش ماهی گرماوی و سرماوی در مناطق مختلف آذربایجان غربی وجود دارد.

وجود 416 مرزعه پرورش ماهی در آذربایجان غربی

علی کریم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این تعداد مزرعه پرورش ماهی نشان‌دهنده وجود ظرفیت‌های بالا در این خطه است بنابراین باید برای بهره‌برداری و بالفعل‌سازی این قابلیت‌ها به طور منظم برنامه‌ریزی صورت گرفته و خط مشی دقیق در پیش گرفته شود.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی در بین استان‌های غیر ساحلی کشور در ارتباط با پرورش ماهی یکی از استان‌های برتر قلمداد می‌شود به طوری که میزان تولید آبزیان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

کریم‌زاده با بیان اینکه از فعالان این عرصه حمایت همه‌جانبه‌ای صورت می‌گیرد، ادامه داد: اداره شیلات به طور کلی سازمان جهاد کشاورزی حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد و علاقه‌مندان را هدایت و پشتیبانی می‌کند تا افراد مختلف برای ورود به این عرصه و پرورش محصولات دریایی مبادرت کنند.

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه فرهنگ مصرف ماهی و سایر آبزیان باید در جامعه نهادینه شود، افزود: مهم‌ترین مشکلی که در این زمینه وجود دارد عدم گرایش مردم به این ماده غذایی است پس برای تغییر ذائقه مردم باید جهاد کشاورزی، اداره شیلات و سایر مسئولان اعم از تولیدکنندگان مواد غذایی، اداره دامپزشکی، بهداشت و ...  وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه عرضه محصولات دریایی و بازارچه‌های شیلات می‌توان راه‌اندازی کرد، افزود: در سال‌های گذشته برای عرضه این محصول مشکلات زیادی وجود داشت لذا با توجه به اینکه بازاریابی و بازارسازی مشکل سراسری است یک تفاهم‌نامه در سطح کلان بین اداره شیلات، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها منعقد شد که امیدوار هستیم مواد آن عملیاتی شود.

انتهای پیام/61002/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول