اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی در تولید ماهی قزل‌آلا رتبه چهارم کشوری را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در زمینه تولید ماهی قزل‌آلا رتبه چهارم کشوری را از آن خود کرده است که امیدوار هستیم این جایگاه ارتقا یابد.

آذربایجان غربی در تولید ماهی قزل‌آلا رتبه چهارم کشوری را دارد

محمد شیرولیلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در این استان برای تولید ماهی قزل‌آلا فعالیت خوبی صورت می‌گیرد به طوری که در میان استان‌های مختلف کشور جایگاه خوبی به خود اختصاص داده است لیکن امیدوار هستیم با تداوم حمایت‌ها، رونق بیش از پیش در تولید این محصول را شاهد شویم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برای تولید ماهی قزل‌آلا در قفس هم تلاش می‌شود پیش‌بینی می‌کنیم این رتبه بیش از پیش بهبود پیدا کند 2 هزار و 200 تن ماهی قزل‌آلا قرمز در پشت سد ارس و شهید قنبری ماکو تولید شده همچنین 200 تن ماهی خاویار نیز در این خطه پرورش یابد.

شیرولیلو اضافه کرد: آذربایجان غربی بین استان‌های غیرساحلی رتبه نخست را در زمینه تولید ماهی گرماوی از آن خود کرده است بنابراین در این خطه در ارتباط با پرورش ماهیان و انواع جانور آبزی ظرفیت قابل توجهی وجود دارد که برای بالفعل‌سازی و بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها به طور مستمر باید تلاش شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در انتهای سال رونق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: در صورتی که فعالان این عرصه به طور مستمر مورد حمایت قرار بگیرند بین مردم نسبت به مصرف ماهی گرایش ایجاد شود زمینه برای اشتغال افراد زیادی فراهم می‌شود.

مدیرکل شیلات آذربایجان غربی ایجاد فرهنگ مصرف ماهی را نیازمند شکل‌گیری تعامل همگانی دانست و گفت: همه دستگاه‌های تولیدکننده مواد غذایی باید در این زمینه وارد عمل شده و تلاش شود مردم به این ماده غذایی گرایش پیدا کنند.

انتهای پیام/61002/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول