اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در آذربایجان غربی انجام گرفت

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس از سال گذشته

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اجرای طرح پرورش ماهی در قفس از سال گذشته برای نخستین بار در آذربایجان غربی خبر داد.

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس از سال گذشته

علی مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه شیلات از مباحث مهم استان است که نباید از آن غافل شد، اظهار داشت: طرح پرورش ماهی در قفس از برنامه‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی است که طرح اجرایی آن از سال گذشته آغاز شده و تاکنون با استقبال خوبی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته مقداری از بچه ماهی‌های گرم آبی در ایستگاه شهید کاظمی پلدشت، از شمال کشور وارد استان می‌شد، ‌افزود: خوشبختانه با رفع شدن این مشکل، بنا به اعلام ایستگاه پرورش ماهی شهید کاظمی پلدشت اکنون ‌روزانه بیش از هفت و نیم میلیون قطعه انواع بچه ماهی‌های گرم آبی شامل کپور، آمور و نیتوپاک در این مرکز تولید می‌شود.

وی در ادامه از اعلام آمادگی استان برای صادرات این نوع ماهی‌ها به استان‌های دیگر کشور و نخجوان نیز خبر داد.

مختاری میزان کل تولیدات شیلات استان را 15 هزار و 413 تن در سال جاری عنوان و تصریح کرد: این در حالی است که تولیدات ماهی آذربایجان غربی در سال گذشته 14 هزار و 350 تن بوده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی رتبه اول تولیدات شیلات در بین استان‌های غیر ساحلی را دارد بنابراین همه ساله شاهد افزایش تولیدات شیلات استان هستیم.

وی به پتانسیل‌های بالای اشتغال‌زایی و تولیدات در بخش شیلات استان اشاره کرد و گفت: به دلیل شرایط مناسب پرورش ماهی و شیلات در آذربایجان غربی، در حال حاضر یک هزار نفر صیاد در منابع آبی استان به صورت دائمی اشتغال دارند که با تلاش فعالانه این صیادان، سالانه 4 هزار و 700 تن انواع ماهی به بازارها عرضه می‌شود.

انتهای پیام/61009/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول