اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نطنز:

یک سوم از 100 استخرهای نطنز برای پرورش ماهی استفاده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت: شهرستان نطنز دارای 100 استخر دو منظوره ذخیره آب کشاورزی و پرورش آبزیان است که فقط یک سوم آنها برای پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی و زینتی استفاده می‌شود.

یک سوم از 100 استخرهای نطنز برای پرورش ماهی استفاده می‌شود

عبدالرضا مهدی‌بادی در گفت‌گو با خبرنگار فارس در نطنز اظهار کرد: این شهرستان دارای 100 استخر دو منظوره ذخیره آب کشاورزی و پرورش آبزیان است که فقط یک سوم آنها برای پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی و زینتی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد در بخش امامزاده (منطقه کویری) 19 واحد پرورش ماهیان گرمابی همچون کپور، آمور و فیتوفاک با تولید 70 تن و در بخش مرکزی (منطقه کوهستانی) دو واحد تولیدی با پرورش ماهیان سردآبی همچون قزل آلا با تولید 80 تن ماهی وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت: واحدهای پرورش ماهیان سردآبی ابیانه دارای ظرفیت پرورش 40 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا و تولید 30 تن ماهی و همچنین مجتمع کشاورزی طرقرود با ظرفیت 3 میلیون تولید بچه ماهی و 50 تن تولید ماهی در سال است.

وی اضافه کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر در اثر کم آبی و خشکسالی ظرفیت تولید ماهی کاهش داشته است.

بادی اضافه کرد: در شهرستان هفت استخر پرورش ماهیان زینتی و آکواریومی با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار قطعه ماهی مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول