اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور گچساران:

انقلاب اسلامی معجزه الهی و برگرفته از قیام عاشورا بود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌ نور گچساران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک معجزه الهی بود، گفت: این انقلاب نشأت گرفته از قیام عاشورایی بود که طاغوت و طاغوتیان را در هم شکست.

انقلاب اسلامی معجزه الهی و برگرفته از قیام عاشورا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید حمیدرضا رخشا امروز در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور این شهرستان به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: دهه فجر یادآور استقرار با عظمت حکومت اسلامی بعد از حدود یک‌هزار و 400 سال هجری قمری در صدر دنیای اسلام است.

وی افزود: حکومتی که ابتدا توسط رسول‌الله (ص) برای نجات جامعه جهانی شکل گرفت و سپس توسط امام علی (ع) ادامه پیدا کرد.

انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر بینش توحیدی است

رئیس دانشگاه پیام نور گچساران ابراز داشت: از سال 40 هجری قمری یعنی بعد از شهادت حضرت علی (ع) تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بهمن ماه 57 قریب به 1400 سال هجری قمری به علت اعمال مکرر و فریب‌های شیطانی، یزیدیان و معاویه صفتان جامعه جهانی را از استقرار آن محروم ساختند.

رخشا یادآور شد: در این فاصله امامان معصوم (ع) و وارثان و نایبان بر حقشان امامت و ولایت خویش را در زیر شدیدترین فشارهای قدرت‌های ظالمانه و ددمنشانه دشمنان اسلام به انجام رسانده و هدایت و رهبری امت اسلامی را بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: در بهمن ماه 57 نصرت خداوند توسط ملت بزرگ ایران و رهبری الهی حضرت امام خمینی (ره) به منصه ظهور نشست و کاخ‌های جباران و ستمگران را به لرزه انداخت و قدرت‌های پوچ و پوشالی آنان را متزلزل نمود.

رخشا با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با خون پاک عزیزترین مردان، زنان، دختران، پسران، خردسالان و بزرگسالان حاصل شده است، بر لزوم حفظ دستاوردهای نظام و ادامه راه و آرمان‌های شهیدان تأکید کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور گچساران تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از قیام عاشورایی سیدالشهدا (ع) بوده که روح الهی را در دل‌ها زنده نمود و واقعیت‌ها و رخدادهای قرآنی اصحاب کهف را برای جهانیان مجددا به تصویر کشاند.

رخشا با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران باورهای دینی و مذهبی را در دل‌های مؤمنان و مسلمانان زنده کرد، بیان داشت: انقلابی که رساترین خرد الهی اسلامی تاریخ را برای سومین بار در صدر اسلام به گوش جهانیان رساند.

وی انقلاب اسلامی ایران را مبتنی بر بینش توحیدی و الهام گرفته از قیام سرخ حسینی دانست که طاغوت و طاغوتیان را در هم شکست.

رخشا ابراز داشت: دهه فجر یعنی از 12 بهمن تا 22 بهمن فرصت بازنگری، تجدید ارزیابی ارزش‌های معنوی و الهی و تجدید میثاق با شهدا، امام شهدا و عهد و پیمان با ولایت و مقام معظم رهبری بوده تا شیطان‌صفت‌‌ها در مسیر شیطانی خود ناکام بمانند.

انقلاب اسلامی معجزه الهی بود

رئیس دانشگاه پیام‌نور گچساران تصریح کرد: انقلاب اسلامی بدون شک یک معجزه الهی بود که توسط سیدی از سلاله رسول خدا (ص) شکل گرفت.

رخشا با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران امید را در د‌ل‌های پابرهنگان، مظلومان و ستمدیدگان زنده کرد، عنوان داشت: این انقلاب الهی رعب، وحشت و ترس را در دل‌های ظالمان مستقر کرد و پیام آزادی، استقلال و سعادت را در سراسر دنیا در قالب بیداری اسلامی به جهان عرضه نموده است.

انتهای پیام/82001/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول