اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفار چرام:

92 درصد روستاهای چرام از نعمت آب شرب برخوردار هستند

خبرگزاری فارس: رئیس آبفار چرام با بیان اینکه قبل از انقلاب بسیاری از روستاها‌ی این شهرستان زیر پوشش خدمات آب نبوده‌اند، گفت: در حال حاضر 92 درصد از روستاهای چرام از نعمت آب شرب برخوردار هستند.

92 درصد روستاهای چرام از نعمت آب شرب برخوردار هستند

محمدعلی خدادوست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با اشاره به فعالیت‌های اداره آب و فاضلاب روستایی در قبل و بعد از انقلاب اظهار کرد: تأمین آب آشامیدنی روستاها قبل از انقلاب زیر نظر انجمن‌ها و بهداشت محیط بوده که این وظیفه مهم بعد از انقلاب توسط شوراهای اسلامی، بهداشت محیط، شهرداری‌ها و مهندسی بهداشت جهاد سازندگی انجام می‌شد.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان چرام با بیان این‌که آب‌رسانى به مناطق روستایى در سال‌هاى قبل از انقلاب به‌صورت محدود و غیرفنى توسط ادارات دولتى یا روستاییان انجام می‌‌گرفت، عنوان داشت: پس از پیروزى انقلاب اسلامى پیرو فرمان رهبر فقید انقلاب اسلامى نهاد جهاد سازندگى تشکیل و مشغول انجام عملیات زیربنایى از جمله آب‌رسانى، راهسازى و برق‌‌رسانى در روستاها شد.

وی به اقدامات آبفار چرام در سطح این شهرستان بعد از انقلاب اشاره داشت و گفت: از 127 روستای دارای سکنه شهرستان چرام، تعداد 53 روستا بالای خانوار و 74 روستا نیز زیر 20 خانوار می‌باشد.

این مسئول با بیان اینکه قبل از انقلاب این روستاها زیر پوشش خدمات آب نبوده‌اند، گفت: امروز فقط یک روستای بالای 20 خانوار و 14 روستای زیر 20 خانوار در سطح شهرستان چرام فاقد آب می‌باشند که با تانکر آب‌رسانی می‌شوند و بیش از 92 درصد از روستاهای شهرستان دارای آب هستند.

خدادوست اهداف و وظایف شرکت‌هاى آب و فاضلاب روستایى را بیان کرد و مطالعه، اجراى طرح‌هاى ایجاد، توسعه تأسیسات مربوط به تأمین آب روستاها، نگهدارى و بهره‌بردارى از تأسیسات مرتبط با آب آشامیدنى و نگهدارى و بهره‌بردارى از تأسیسات عمومى دفع بهداشتى فاضلاب روستاها را از جمله این وظایف برشمرد.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان چرام با بیان این‌که خدمات موجب غنا و تعالى زندگى مردم می‌شود، خاطرنشان کرد: کلید رمز موفقیت شرکت در رضایت ارباب رجوع است و ما باید در هنگام ارائه خدمت به این ویژگى پایبند باشیم.

 انتهای پیام/82002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول