اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

انسان با متن‌برداری از آیات شرفین قرآن خود را واکیسنه روحی خواهد کرد

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاظم راشد یزدی گفت: انسان با حرکت رو به جلو در زندگی و متن‌برداری از آیات شرفین قرآن خود را واکسینه روحی خواهد کرد تا در آینده به مشکل نخورد.

انسان با متن‌برداری از آیات شرفین قرآن خود را واکیسنه روحی خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در ابتدای این همایش صبح امروز اکبر روکی نفر اول رشته قرائت مسابقات قرآن کریم در استان و نفر دوم مسابقات اذان سپاه پاسداران کل کشور به قرائت پرداخت و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاظم راشد یزدی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: حکما یک بحثی دارند که موجود است و اشاره می‌کنند که عالم از جهتی دو نوع خلق شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: همه انسان‌ها زمانی که از بدو تولد و از دل والده و پدر و مادر به گیتی قدم گذاشتند هیچ چیزی نمی‌دانستند، انسان باید بداند راه تکامل سربالا است و راه نقص در زندگی سراشیبی است که رفتن در آن راه زحمتی ندارد.

وی بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید ما انسان را در آغوش رشد قرار داده‌ایم و خلقت انسان به این معنا است که هیچ چیزی ثابت نمانده و همه چیز در حال تغییر و تدبر است و بشر در یک دریای با مواج عظیم تلاش می‌کند که غرق نشود.

راشد یزدی خاطر نشان کرد: سلمان فارسی یک زرتشتی‌ ایرانی بود و به جایی رسید که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد (ص) درباره او می‌فرمایند «سلمان از ما است و جزو اهل ما قرار دارد » و نمونه بارز کمال را در شخصیت سلمان بشر با این گفته پیامبر می‌توان دید.

وی خاطر نشان کرد: در نظام ما گاهی به مانور نظامی می‌پردازیم چرا چون هشدار به نیروهای دشمن است و اگر خدای ناکرده جنگی اتفاق افتاد بتوان با آنها مقابله کرد و این عین حالات واکسیناسیون است و کمال هم باید به همین صورت باشد چون انسان با حرکت رو به جلو در زندگی و متن‌برداری از آیات شرفین قرآن خود را واکیسنه روحی خواهد کرد تا در آینده به مشکل نخورد.

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به همسران کارکنان نظامی سپاه عنوان کرد: یک زن سپاهی برای فرزندش هم مادر است و هم پدر و به کسی که اگر پدرش را خدای نکرده از دست بدهد می‌گویند یتیم ولی بسیاری از زنان می‌توانند نقش( پدر) شوهر خود را برای فرزندانشان ایفا کنند و می‌توان به جرأت گفت یتیم واقعی کسی است که مادر ندارد.

راشد یزدی اضافه کرد: در نبرد جنگ 8 ساله ایران اسلامی عزیز 65 هزار شهید به اسلام و برای بقای این انقلاب تقدیم کرد که فقط همین تعداد دارای همسر بودند و 148 هزار بچه داشتند و بدین صورت است که یک زن سپاهی و نظامی شریک همسر مرزدار خود است و این روحیه ایثار و شهادت با همراهی شما زنان به آنها منتقل می‌شود.

گروه بین‌المللی تواشیح سیره النبی در ادامه این مراسم به شعرخوانی و مدیحه‌سرایی پرداخت که توجه حاضران در این همایش را به سوی خود جلب کرد.

انتهای پیام/70009/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول