اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

414 دانش‌آموز برتر اردبیل تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تجلیل 414 نخبه استان اردبیل در کنکور، المپیادها، مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی خبر داد.

414 دانش‌آموز برتر اردبیل تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: پنجشنبه هفته آینده این برنامه با شکوه با عنوان جشن ستارگان استان اردبیل با حضور دانش‌آموزان، اولیا، معلمان، مربیان و مسئولان کشوری و استانی در اردبیل برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت دهه فجر تصریح کرد: این ایام بهترین زمینه و شایسته‌ترین فضا را فراهم آورده است تا ما بتوانیم ارزش‌های انقلاب اسلامی را به نسل آینده تبیین و روشنگری کنیم تا دستگاه تعلیم و تربیت بتواند نسلی انقلابی تولید و تحویل انقلاب اسلامی دهد.

محمودزاده به اعزام کاروان راهیان نور و برگزاری نشست‌های هماهنگی برای اعزام کاروان راهیان نور پسران اشاره کرد و افزود: بعد از اعزام موفقیت‌آمیز دانش‌آموزان دختر پایه دوم متوسطه، از فردا، 14 بهمن‌ماه دانش‌آموزان پسر پایه دوم متوسطه به مدت یک ماه در قالب کاروان‌های معنوی و ارزشی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

آموزش و پرورش نهاد برتر در ترویج نماز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه سخنان خود اهمیت ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها را نیز یادآور شد و خاطرنشان کرد: گزارش عملکرد ستاد اقامه نماز نشان می‌دهد که آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی تأثیرگذار در ترویج و توسعه اقامه نماز رتبه اول را به‌دست آورده است.

وی عنوان کرد: ما در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در قالب تحول بنیادین آموزش و پرورش اهتمام جدی به حوزه پرورشی و توسعه مبانی ارزشی و دینی داشتیم و در کنار آن سعی کردیم قرآن و نماز را در مدارس نهادینه کنیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان، ضرورت تأمین منابع عمرانی، تجهیزی و تعمیری را یادآور شد و گفت: فاز دوم نظام آموزشی 3-3-6 سال آینده با راه‌اندازی پایه اول متوسطه دوره اول اجرایی می‌شود و برای این امر سعی کردیم ستادها و کارگروه‌هایی را از هم‌اکنون فعال کنیم تا مشکلات و معایب احتمالی برطرف شود.

محمودزاده به 9 مصوبه جلسه قبلی شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: هفت مصوبه در حال اجرا است و دو مصوبه نیز هنوز اجرایی نشده که شامل اجرای جشن برترین‌های کنکور و اعتبار پژوهشکده تعلیم و تربیت است که به نظر می‌رسد تا روزهای آینده این دو مورد نیز شکل عملیاتی به خود بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین به آماده بودن 200 خودروی اتوبوس برای اعزام دانش‌آموزان در قالب کاروان راهیان نور از 14 بهمن‌ماه تا 16 اسفندماه اشاره کرد و یادآور شد: ما امیدواریم دستگاه‌هایی همچون هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی با همراهی اکیپ‌های امدادی و بهداشتی ما را یاری کنند و صدا و سیما و سایر رسانه‌ها نیز در این زمینه دستگیر ما باشند.

تخصیص 40 درصد اعتبارات برای تعمیر و تجهیز مدارس

محمودزاده در ادامه سخنان خود گفت: ما انتظار داریم از محل اعتبارات آموزش و پرورش در سال 92، 20 درصد برای تجهیز و 20 درصد نیز برای تعمیر مدارس و هنرستان‌ها در نظر گرفته شود.

وی افزود: انتظار داریم فرمانداران نیز در توزیع اعتبارات سال آینده در این زمینه دقت نظر داشته باشند تا بتوانیم 60 درصد مابقی اعتبارات آموزش و پرورش را صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کنیم.

محمودزاده به سیاست‌گذاری وزارت آموزش و پرورش در ارتقای جذب 50 درصدی دانش‌آموزان متوسطه در هنرستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: ما در این زمینه رتبه دوم کشور را به‌دست آوردیم و همچنان در توسعه و تجهیز هنرستان‌ها مصر هستیم.

وی به سردسیر بودن مناطق مختلف استان و ضرورت تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی اشاره کرد و ادامه داد: اگر این 20 درصد اعتبارات تأمین شود ما به موقع و در ایام تعطیلات تابستانی قادر هستیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

محمودزاده به وضعیت مدارس مرکز استان که بیش از یک دوم جمعیت دانش‌آموزی استان را تشکیل می‌دهد، اشاره کرد و اظهار داشت: در قبال این گستردگی، اعتبارات اردبیل در حد یک شهرستان معمولی همچون پارس‌آباد و مشگین‌شهر است.

وی با یادآوری این‌که بیشترین مدارس و دانش‌آموزان در اردبیل تمرکز یافته‌اند، تصریح کرد: با توجه به این‌که خیرین نیز علاقه‌مند هستند در شهرستان‌های محروم ساخت و ساز انجام دهند ما در مرکز استان با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

این مسئول در پایان سخنان خود با قدردانی از خیر نام آشنا مالک جعفرزاده در احداث یک مجتمع بزرگ آموزشی از اول ابتدایی تا پایان دبیرستان خاطرنشان کرد: احداث چنین مجموعه‌هایی می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌های ما را برطرف کند.

انتهای‌پیام/62004/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول