اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همرمان با دهه فجر صورت می‌گیرد

تجلیل از حماسه‌سازان زن انقلابی مشهد

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد گفت: همزمان با دهه فجر از زنان حماسه‌ساز انقلابی مشهد تجلیل می‌شود.

تجلیل از حماسه‌سازان زن انقلابی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نعمت فیروزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ویژه برنامه‌ای به نام «حماسه مادرم» از مدت‌ها پیش برای تجلیل از حماسه‌سازان زن انقلابی مشهد طراحی شده بود که در این راستا پس از تحقیقات هفت شهیده انقلاب در مشهد شناسایی شد.

وی ادامه داد: اگر بپذیریم در بین مردان معروف‌ترین شخص انقلاب در جهان امام خمینی (ره) بودند باید بگوییم در میان بانوان نیز مرضیه حدیدچی معروف به دباغ نیز از معروف‌ترین انقلابیون زن است که همراه امام و از مبارزان بزرگ انقلاب بودند که در این راه شکنجه‌های بسیاری را توسط ساواک تحمل کردند.

مدیر فرهنگسرای انقلاب افزود: همسر شهید نواب‌صفوی نیز قدیمی‌ترین زن انقلابی کشور است که به جز ایشان و دختر شهید هیچ فرد دیگری از آن نسل باقی ‌نمانده و قرار است این سه بانوی انقلاب در برنامه حضور داشته و علاوه بر سخنرانی از آنها تجلیل به عمل آید.

فیروزی در ارتباط با شهدای زن نیز گفت: این شهدا شاخصه‌های ویژه‌ای داشتند به عنوان مثال یکی از آنها شهیده بتول چراغچی خواهر شهید چراغچی است که در میدان 10 دی به شهادت رسید و قرار است در این مراسم به بیان شاخصه‌ها و معرفی شخصیت آنها پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه برای این شهدا باید کارهای بیشتری نیز انجام شود خاطر نشان کرد: مشهد افتخار دارد که شهدای زیادی را اعم از زن و مرد به انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تقدیم کرده است و این افراد باید به مردم شناسانده شوند و یکی از مطالبات این یادواره ساخت المان ویژه این بانوان شهید است.

وی یادآور شد: همایش «حماسه مادرم» در 16 بهمن ماه با حضور مسئولان زن استانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70005/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول