اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله سبحانی

برگزیدگان المپیاد قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان هجدهمین دوره المپیاد قرآن و حدیث برگزار شد.

برگزیدگان المپیاد قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اختتامیه هجدهمین دوره المپیاد قرآن و حدیث و آیین نکوداشت خدمات قرآنی آیت‌الله سبحانی با حضور آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، سید صالح الحیدری رئیس دیوان وقف شیعی عراق و طلاب غیر ایرانی جامعة‌المصطفی العالمیه یکشنبه شب در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی برگزار شد.

در این مراسم که آغاز آن با تاخیر 45 دقیقه‌ای همراه بود، ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت شده و سپس سرود مقدس جمهوری اسلامی در فضای جلسه طنین‌انداز شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا صالح معاون فرهنگی جامعة‌المصطفی العالمیه سخنران نخست این مراسم ضمن خیرمقدم و تبریک ولادت پیام‌آور خوبی‌ها حضرت محمد مصطفی(ص)، اظهار کرد: جامعةالمصطفی العالمیه به عنوان نهاد اصیل حوزوی که برخاسته از متن انقلاب و حوزه‌های علمیه شیعی است، وظیفه و رسالت خود را ابلاغ پیام قرآن می‌داند و در همین راستا در داخل و خارج از کشور در فعالیت‌های علمی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی خود بر مبنای قرآن حرکت می‌کند.

صالح ادامه داد: با برگزاری المپیاد قرآن و حدیث در برخی از کشورهایی که مخاطبان آن اهل سنت هستند شاهد همکاری حوزه‌های علمیه شیعه و اهل سنت، تقریب مذاهب و وحدت هستیم که از مکتب انقلاب اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری المپیاد حدیث و قرآن به نوعی مبارزه با توطئه‌های دشمنانی است که در فکر چپاول ممالک اسلامی هستند، تصریح کرد: این المپیاد حلقه اتصال و همکاری صمیمانه‌ای را فراهم کرده و پیام اسلام را در فرا سوی مرزهای ایران اسلامی منتشر کرده است.

در ادامه این مراسم آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه طبق سخنان ائمه معصومین(ع) نباید فقط به تلاوت قرآن اکتفا کرد، تصریح کرد: قرآن نقش هدایتگری را باید در جامعه ما ایفا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه تفسیر موضوعی آیات قرآن با توجه به کلام امام علی(ع) که می‌فرمایند «قرآن را به نطق درآورید» انجام می‌شود، تصریح کرد: این ما هستیم که باید بتوانیم از محتوای علمی این کتاب الهی و معجزه رسول مهربانی‌ها استفاده کنیم.

در ادامه مهمان ویژه این مراسم سید صالح الحیدری رئیس دیوان وقف شیعی عراق در جایگاه حضور پیدا کرد و دقایقی را با زبان عربی در خصوص وحدت میان مسلمین و ضرورت توجه به قرآن و عترت بیان کرد.

در ادامه کلیپی از دیدار طلاب غیر ایرانی با رهبر معظم انقلاب در سفر سال 89 ایشان به قم پخش شد.

اجرای تواشیح به پنج زبان دنیا دیگر برنامه این مراسم بود.

در پایان این مراسم نیز از برگزیدگان المپیاد قرآن و حدیث که بیش از 15 هزار نفر از 70 ملیت در آن شرکت کرده بودند تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/78008/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول