اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با برگزاری اختتامیه المپیاد قرآن و حدیث

مقام علمی آیت‌الله سبحانی تجلیل شد

خبرگزاری فارس: آیین نکوداشت و تجلیل از مقام علمی آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید هم‌زمان با برگزاری مراسم اختتامیه المپیاد قرآن و حدیث برگزار شد.

مقام علمی آیت‌الله سبحانی تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هم‌زمان با برگزاری اختتامیه المپیاد قرآن و حدیث، آیین نکوداشت آیت‌الله سبحانی این مفسر شیعی با حضور طلاب غیر ایرانی جامعة المصطفی برگزار شد.

در این آیین آیت‌الله هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه آیت‌الله سبحانی در کلام، فقه و اصول صاحب کمال هستند اظهار کرد: این مرجع تقلید به واقع علامه مجلسی و شیخ مفید عصر ما است.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله سبحانی در حوزه حکومت اسلامی و سیاست اهل نظر هستند، تصریح کرد: شاگردان این مرجع بزرگوار ایشان را مظهر نظم می‌دانند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه آیت‌الله سبحانی شخصیت جامعی دارند، اضافه کرد: این مرجع بزرگوار در هر زمانی که جامعه اسلامی نیازمند بوده، در علوم اسلامی کتاب تالیف کرده است.

*افتخار می‌کنم کفش جفت کن خادمان قرآنی هستم

آیت‌الله جعفر سبحانی هم ضمن تشکر از توجهی که به وی در این مراسم صورت گرفته است، گفت: هدف از تشکیل این مراسم تقدیر از خادمان قرآنی است و من افتخار می‌کنم کفش جفت کن کسانی باشم که به قرآن خدمت می‌کنند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که با قرآن باشیم دشمنان نمی‌توانند برای ما عرض اندام کنند.

*زندگی‌نامه آیت‌الله سبحانی

آیت‌الله جعفر سبحانی تبریزی در 20 فروردین 1308 در تبریز در خانواده علم و تقوا و فضیلت دیده به جهان گشود.

وی پس از فراغت از تحصیلات ابتدایی در مکتب‌خانه مرحوم میرزا محمود فاضل به فراگیری متون ادب پارسی پرداخت و کتاب‌های گلستان و بوستان، تاریخ معجم، نصاب الصبیان و ابواب الجنان را فراگرفت و از سن 14 سالگی رهسپار مدرسه علمیه تبریز شد.

از اساتید این مرجع عالیقدر می‌توان به مرحوم امام خمینی(ره)، شیخ حسن نحوی، میرزا محمدعلی مدرس خیابانی صاحب ریحانة الادب و استاد علامه طباطبایی اشاره کرد.

آیت‌الله سبحانی یکی از مدرسان دارالتبلیغ اسلامی قم به شمار می‌رود که در زمینه تاریخ ملل و کلام اسلامی تحقیق کرده و همچنین ایشان موسس مرکز مطالعات کلام اسلامی (موسسه آموزشی و پژوهشی امام صادق علیه السلام) در قم بوده و یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم به شمار می‌رود.

وی پس از درگذشت آیت‌الله شیخ جواد تبریزی و با استظهار به درخواست گروهی از مردم آذربایجان به صحنه مرجعیت وارد شد.

از دیگر فعالیت‌های علمی و فرهنگی این مرجع بزرگوار می‌توان به تاسیس و نگارش دانشنامه کلام اسلامی، تاسیس مجله و مرکز تخصصی کلام اسلامی، تالیف کتب درسی دانشگاهی و حوزوی و عضویت در هیئت امنای دایرة‌المعارف اسلامی اشاره کرد.

الکتب الکلامیه و معجم المتکلمین، موسوعه طبقات الفقها، معجم التراث و الموسوعه الرجالیه، فروغ ابدیت، سیمای فرزانگان و آیین وهابیت از جمله آثار ایشان است.

انتهای پیام/78008/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول