اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی شورای اسلامی شهر گرگان:

کنکوری‎های زیر 100 گرگان تجلیل می‎شوند

خبرگزاری فارس: در جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان طرح تجلیل از کنکوری‎های زیر 100 گرگان بررسی و به تصویب اعضای این شورا رسید.

کنکوری‎های زیر 100 گرگان تجلیل می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عصر امروز صحن علنی شورای شهر گرگان چندین لایحه مورد بررسی قرار گرفت که بررسی و تصویب آنها در بین اعضای شورای شهر با بحث‎ها و موافقت‎ها و مخالفت‎های مختلف همراه بود.

یکی از لوایحی که زمان بسیاری را از صحن علنی شورای اسلامی شهر گرفت، موضوع بازگشت بخشی از عوارض دریافتی از اتباع خارجی افاغنه به اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان بود که با مخالفت‎های گوناگون در بخش‎های مختلف این لایحه از جانب اعضای شورا روبرو شد.

* ساخت اردوگاه اسکان افاغنه در شمال شهر گرگان

عبدالرضا چراغعلی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان به عنوان یکی از مخالفان در خصوص میزان مبلغ بازگشت این عوارض به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان در حاشیه این جلسه به خبرنگاران گفت: هر افغانی دارای مدارک قانونی بابت حضور در گرگان و منطقه باید سالانه مبلغی را به عنوان عوارض به شهرداری پرداخت کند.

وی اظهار داشت: طی سال‎های گذشته براساس مصوبه هیئت وزیران مقرر شد، اتباع افغانی در دو شهر گرگان و گنبدکاووس متمرکز شوند و در همین راستا اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان اقدام به ساخت اردوگاهی در شمال شهر گرگان در مسیر جاده «آق‎قلا» کرده است.

این عضو شورای شهر گرگان خاطرنشان کرد: هر ساله شهرداری بخشی از عوارض دریافتی از اتباع افغانی را به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان پرداخت می‎کند؛ بر این اساس، در این جلسه لایحه بازگشت 50 درصد از عوارض به این اداره کل که در سال گذشته درصد بازگشت این هزینه بسیار کمتر بوده، مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت با نظر اکثریت آرای اعضا به تصویب رسید.

* اعطای جایزه خوش‌حسابی به پرداخت‎کنندگان عوارض شهرداری

براساس این لایحه عموم شهروندان از 20 درصد تخفیف پرداخت نقدی عوارض شهرداری و تمام بانک‎ها، موسسات خصوصی و دولتی و تعاونی‎های اعتباری از 10 درصد تخفیف از 12 بهمن‌ماه تا 15 اسفندماه برخوردار خواهند شد.

* تجلیل چهار نفر رتبه آورندگان برتر گرگانی در کنکور 91

در این جلسه لایحه تجلیل چهار نفر از شهروندان گرگانی که در کنکور 91 رتبه آنها زیر 100 شده است مورد بررسی قرار گرفت که به با موافقت تمامی اعضا به تصویب رسید.

براساس این طرح مقرر شد، این چهار نفر در ایام دهه فجر طی مراسمی از طرف سازمان فرهنگی ورزشی و شهرداری گرگان مورد تقدیر و تشویق قرار گیرند.

* هدایت آب‎های سطحی گرگان با اعتبار میلیاردی  

یکی از طرح‎های عمرانی که در صحن علنی شورای شهر گرگان بررسی و به تصویب رسید، اختصاص اعتباری به مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون ریال به منظور احداث کانال به منظور جمع‎آوری و هدایت آب‎های سطح خیابان ایرانمهر و محله هفت دستگاه تا رودخانه اسلام‎آباد بود که با بحث‎های فنی و کارشناسی بررسی و در نهایت با اکثریت آرا به تصویب رسید.

مبلغ 400 میلیون ریال نیز بابت احداث کانال با پوشش در کوی شریعتی و اختصاص مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال به پروژه تهیه و نصب پل‎های عابر پیاده در دو منطقه شهری گرگان از دیگر لوایح تصویب شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/2307/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول